فونیکسریمکسبهتام

در پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

ثبت یک هزار و ۶۸۸ تخلف حادثه‌ساز در استان زنجان

عصر خودرو: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام ثبت یک هزار و ۶۸۸ تخلف حادثه ساز در این استان گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک الزام اخلاقی و بخش از حقوق شهروندی است.

ثبت یک هزار و ۶۸۸ تخلف حادثه‌ساز در استان زنجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، مراد جعفری اظهار داشت: رانندگی مانند امور دیگر زندگی، تحت قوانین اخلاقی بوده و مجری آن وجدان اخلاقی انسان‌هاست لذا تخلف از قوانین رانندگی، تخلف از اصول اخلاقی بوده و موجب تنزل از مقام انسانیت می‌شود.

    وی افزود: اگر رانندگان با نگاه اخلاقی، خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بدانند حضور یا عدم حضور مجری قانون، نقشی در رعایت و یا عدم قوانین رانندگی نخواهد داشت و در  این صورت فرار از پلیس راهنمایی ممکن، ولی فرار از وجدان اخلاقی غیرممکن می‌شود.

    جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند برخورد قانونی است، گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نه تنها یک الزام قانونی و اجتماعی است، بلکه یک الزام اخلاقی و حقوق شهروندی است.

    وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که می‌توان علت رعایت نکردن  قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد، پایین بودن احساس پیوند اجتماعی افراد است لذا برای رعایت بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی باید احساس تعهد، تعلق، مسئولیت اجتماعی و مشارکت اجتماعی را در بین شهروندان افزایش داد.

    جعفری برهم خوردن نظم شهری، مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد را از پیامدهای منفی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بیان و خاطر نشان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بخشی از حقوق اجتماعی جامعه بوده و بخشی از زندگی است.

    وی با اعلام اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری تخلفات حادثه ساز 7 درصد در سطح استان زنجان کاهش داشته است، گفت: در این مدت یک هزار و 688 مورد تخلف حادثه ساز مثل انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز ثبت شده که آمار بالایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو