فونیکسریمکسبهتام

ضریب امنیتی برخی جاده‌های چهارمحال و بختیاری پایین است

عصر خودرو: در سال‌های اخیر آمار فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان چهارمحال و بختیاری خیره‌کننده بوده است که ضریب امنیتی را در جاده‌ها پایین آورده است.

ضریب امنیتی برخی جاده‌های چهارمحال و بختیاری پایین است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های کوهستانی کشور محسوب می‌شود که این موضوع جدا از جاذبه‌های گردشگری زیبا و چشمه‌سارهای فراوانی سبب می‌شود هزینه راه‌سازی در این استان به شدت بالا برود.

    شاید بتوان ادعا کرد که هزینه جاده‌سازی در استان چهارمحال و بختیاری چندین برابر استان‌های کویری مانند اصفهان، یزد، کرمان و ... است، اما این دلیلی بر بروز تصادفات نیست.

    شاید کمتر کسی در چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار باشد که اسم محور ارتباطی بروجن ـ لردگان (یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در تمام فصول) را نشنیده باشد. بخش زیادی از این محور ارتباطی هنوز هم دوطرفه است که با توجه به تردد زیاد ماشین‌های سنگین احتمال وقوع تصادفات را بالا می‌برد، اما در چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای دوبانده کردن این محور انجام گرفته که در حال حاضر قسمت‌هایی از این محور پرتردد دوبانده و عملیات اجرایی آن همچنان ادامه دارد.

    اما آمار تصادفات محدود به محور بروجن ـ لردگان یا بهتر است بگوییم شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان نیست و در محورهای مواصلاتی دیگر این استان هم متأسفانه آمار تصادفات جاده‌ای بسیار بالا است.

    شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که تصادفات جاده‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل فوت در استان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر بوده که این زنگ خطری برای مردم، رانندگان، مسئولان و به خصوص گشت‌های پلیس‌راه، پلیس راهور و نیروی انتظامی است.

    * 3 کشته و 2 زخمی آمار آخرین تصادف در محورهای چهارمحال و بختیاری

    آخرین تصادف در استان چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته بود که این‌بار این تصادف در محور شهرکرد ـ فرخ‌شهر به وقوع پیوست که متأسفانه 3 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشته و دو نفر از آن‌ها هم مجروح و راهی بیمارستان شدند.

    به مناسبت این حادثه به شدت متأثر شدیم و با یکی از مجروحان این حادثه گفت‌وگویی انجام دادم.

    رضا، رسول، اسماعیل بهنام و ظفر 5 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه فرخ‌شهر در نزدیکی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری بودند که پس از آزمون ترم تابستانه عصر روز گذشته قصد رفتن به شهرستان لردگان را داشتند.

    بهنام صیدالی یکی از مجروحان این حادثه گفت: ما با ماشین رضا از دانشگاه به سمت پمپ بنزین شهرکرد حرکت کردیم که بین راه نزدیک به «سیلو» سرعت ماشین کمی بالا بود و رضا به ماشین پراید جلویی نزدیک شد و ما هم به رضا تذکر دادیم که وی دستپاچه شد و فرمان را زیاد برگرداند که باد شدیدی هم در همان لحظه در حال وزیدن بود ماشین به گاردریل کنار جاده برخورد کرد و رضا و رسول در دم فوت کردند و اسماعیل هم به دلیل خونریزی مغزی ساعت 18 روز گذشته جان باخت.

    وی ادامه داد: در حال حاضر حال من و ظفر روبه بهبود است و به احتمال زیاد امروز از بیمارستان مرخص می‌شویم.

    با توجه به اینکه در مواقع اینچنینی شاید این احساس در بین مردم ایجاد شود که بگویند مسئولان برخی واقعیت‌ها را به دلایل برخی مصالح اعلام نمی‌کنند در این گزارش سعی کرده‌ایم فقط از زبان مردم دلایل تصادفات بی‌شمار و راه‌های جلوگیری از این مسائل را جویا شویم.

    * ضریب امنیتی برخی جاده‌ها پایین است

    رضا حسنی از شهروندان ساکن در استان چهارمحال و بختیاری اعتقاد دارد برخی از محورهای ارتباطی این استان ضریب امنیتی پایینی دارند که در بروز حوادث تأثیرگذار است.

    وی ادامه داد: این امر به خصوص در مواقع ترافیکی بودن محورهای ارتباطی بیشتر نقش منفی خود را نمایان می‌کند.

    * حضور پررنگ‌تر نیروی انتظامی، پلیس‌راه و پلیس‌راهور در جاده‌ها ضروری است

    محمد شریفی از رانندگان ماشین سنگین در استان چهارمحال و بختیاری نیز بر این باور است که با توجه به پرتردد بودن برخی از محورهای این استان حضور پررنگ‌تر مأموران مراقبتی و کنترل‌کننده ضروری است.

    وی ادامه داد: نصب بیشتر تابلوهای علائم هشداردهنده و راهنمای سرعت نیز در این زمینه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

    * گشت‌های راهداری افزایش پیدا کنند

    میلاد رئیسی دهکردی راننده ماشین سنگین از چهارمحال و بختیاری و استان‌های جنوبی کشور نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات ناشی از سرعت بالا و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان است بهتر است که گشت‌های راهداری در این زمین افزایش پیدا کنند.

    وی ادامه داد: با افزایش گشت‌ای راهداری رانندگان احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند که در نهایت این امر کاهش تصادفات جاده‌ای در این استان را به همراه دارد.

    بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه ما در استان چهارمحال و بختیاری شاهد اعلام حوادث جاده‌ای هستیم نیاز است مسئولان و به خصوص نیروی انتظامی، پلیس راه و راهور و راه و شهرسازی اقدامات لازم را در راستای افزایش نظارت‌ها، گشت‌های راهداری و کنترل نامحسوس و ... انجام دهند تا زمینه کنترل بیشتر در محورهای پرتردد صورت گیرد، اما این را نباید فراموش کنیم که این‌ها شاید به صورت موقت راه‌گشا باشند، اما باید عملیات چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی این استان با سرعت بیشتری پیش برود.

    هرچند این امر نیازمند اعتبارات زیادی است که باید در این راه مسئولان در راستای جذب بیشتر اعتبارات بتوانند مشکلات موجود در این راستان را به خوبی برای مسئولان کشوری گوشزد کنند و اعتبارات بیشتری را جذب کنند. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو