فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم خبر داد

آغاز اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی از ۱۶ شهریور

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی شهر قم از ۱۶ شهریور ماه سال جاری خبر داد.

آغاز اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی از ۱۶ شهریور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، امیر عباس صفوی با اشاره به جزئیات طرح تحول خطوط اتوبوسرانی گفت: این طرح 16 شهریور ماه سال جاری از ساعت 6 بامداد آغاز می‌شود و در برگیرنده اصلاح و ساماندهی کل ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خواهد بود.

    مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این طرح شامل 11 خط اصلی می‌شود که در آینده با مشخصاتی که برای خطوط تند‌رو در نظر گرفته می‌شود هفت خط فرعی نیز زیر پوشش طرح قرار می‌گیرد و کل ناوگان 265 دستگاه اتوبوس است.

    وی با بیان اینکه حدود یک سال و چهار ماه بر روی این پروژه مطالعات لازم صورت گرفته است عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در شبکه حمل و نقل شهری وجود داشت بیش از یک سال فقط به مطالعه درباره این طرح پرداخته شد تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

    مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از مشکلات موجود این بود که همه خطوط به صورت شعاعی به هسته‌ مرکزی شهر ختم می‌شد و بیشتر توقف‌گاه‌ها به صورت پایانه در آمده بودند که این امر موجب تاخیر در فعالیت اتوبوس‌ها می‌شد و مردم نیز از چنین مشکلاتی ابراز نارضایتی می‌کردند.

    صفوی با اشاره به اینکه تسهیلات مطلوبی برای خدمات دهی در این زمینه ایجاد نشده بود خاطرنشان کرد: راننده‌ها نیز نارضایتی‌هایی داشتند که به جا بود و همین موجب شد تا به یک سال و چهار ماه به مطالعات میدانی و مقدماتی بپردازیم و اخیرا به صورت شبانه روزی در این زمینه تلاش‌هایی انجام شد و مطالعات بومی در راستای رفع این مشکل صورت گرفت.

    وی به اهداف اجرای طرح خطوط اتوبوسرانی اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن کیفیت خدمات دهی و ارتقاء بهره‌وری است.

    مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم از پوشش 95 درصدی معابر خبر داد و گفت: به طور مثال بلوار عطاران و بوعلی سینا از جمله معابری هستند که زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

    صفوی با اشاره به طرح تحول شبکه خطوط عنوان کرد: اکثر خطوط از شعاعی به صورت قطری در آمدند ضمن اینکه تمام شبکه‌ها را پوشش می‌دهند و با همان نرخ شعاعی به صورت دو برابر طی مسیر خواهند کرد تا به مقصد برسند؛ به عنوان مثال خط سالاریه، خیابان امام حسین(ع) و یزدانشهر همه به حرم محدود می‌شدند ولی در طرح جدید غیر از سمت حرم به نقطه مقابل که شهرک فاطمیه و خیام است نیز می‌روند و این منطقه را هم می‌توانند پوشش دهند.

    وی با اشاره به اینکه در پی این اقدام افزایش نرخ صورت نمی‌گیرد گفت: شهروندان قبلا 7 کیلومتر مسافت را با نرخ مصوب طی می‌کردند اما هم اکنون با همان نرخ حدود 12 کیلومتر مسیر را می‌توانند طی ‌کنند.

    مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم در پایان یاد‌آور شد: این طرح به تصویب شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر رسیده و از اجرای آن استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو