فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان:

برخی پلاک‌های مخدوش خودرو‌های خوزستان رایگان تعویض می شوند

عصر خودرو : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: پلاک خودروهایی که خود به خود آسیب دیده و قابلیت استفاده را ندارند، به صورت رایگان تا پایان شهریور ماه تعویض می‌شوند.

برخی پلاک‌های مخدوش خودرو‌های خوزستان رایگان تعویض می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ عادل مجدمی  اظهار کرد: برخی از رانندگان پلاک خودرو خود را مخدوش، تخریب و یا ارقام را دستکاری می‌کنند که این عمل مصداق جعل محسوب شده و دارای مجازات قانونی است.

    وی افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور خوزستان در صورت مشاهده این قبیل خودرو‌ها با رانندگان متخلف مطابق قانون برخورد می‌کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: برابر ماده آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری، غیر موتوری و یدک متصل که در راه‌ها تردد داشته و همچنین وسایل نقلیه موتوری ویژه کشاورزی، صنعتی و عمرانی باید دارای شماره باشند.

    مجدمی بیان کرد: رانندگی با وسایل نقلیه‌ای که شماره و پلاک نداشته و یا دارای شماره و پلاک غیرمجاز باشند، ممنوع است، مگر اینکه از قبل مجوز حرکت را از راهنمایی و رانندگی دریافت کرده و آن مجوز را همراه خود داشته باشند.

    وی عنوان کرد: مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه از تردد خودروهای متخلف از این ماده قانونی تا انجام شماره گذاری جلوگیری خواهند کرد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان یادآور شد: مالکان وسایل نقلیه‌ای که پلاک عقب و جلو ندارند، یا به هر علتی ناخوانا باشد، باید نسبت به نصب پلاک و تمیز کردن آن اقدام کنند. اگر رانندگان از انجام این کار خودداری کنند برابر قانون جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی با کد 2047 به مبلغ 400 هزار ریال اعمال قانون می‌شوند.

    مجدمی تأکید کرد: برابر مصوبات پلیس راهور ناجا آن دسته از پلاک‌های وسایل نقلیه که به دلیل تغییر رنگ خود به خودی آسیب دیده و قابلیت استفاده ندارند، به صورت رایگان تعویض می‌شوند.

    وی در پایان ادامه داد: مالکان این دسته از خودرو‌ها می‌توانند تا پایان شهریور ماه سال جاری به منظور تعویض رایگان پلاک آسیب دیده با پلاک جدید به مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط