فونیکسریمکسبهتام

داون؛ کروکی ۳۰۰ هزار یورویی رولزرویس برای پولدارها

عصر خودرو: خودروساز بریتانیایی لوکس رولزرویس در آستانه نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مدل کروکی جدیدی را برای جلب رانندگان جوان‌تر و زنان و همچنین جبران کاهش فروش در چین رونمایی کرد.

داون؛ کروکی ۳۰۰ هزار یورویی رولزرویس برای پولدارها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰
  • داون؛ کروکی 300 هزار یورویی رولزرویس برای پولدارها
  • داون؛ کروکی 300 هزار یورویی رولزرویس برای پولدارها
  • داون؛ کروکی 300 هزار یورویی رولزرویس برای پولدارها

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عرضه کروکی "داون" از سوی رولزرویس نشان می‌دهد هنوز خریدارانی وجود دارند که 300 هزار یورو (335 هزار دلار) برای یک خودرو خرج کنند.

این مدل دو دره که یک موتور V12 توربوی دو قلوی 6.6 لیتری با قدرت 563 اسب بخار دارد، در حالی رونمایی می‌شود که صنعت خودرو با کاهش فروش این خودروهای روباز رو به رو شده است. مصرف کنندگان بازار انبوه که علاقمند به خودروهای اسپورت هستند، ممکن است به شاسی بلندها روی بیاورند اما پولدارها از انتخاب هر دو گزینه برخوردار هستند. در تمایشگاه بین المللی امسال خودروی فرانکفورت سه کروکی داون، فراری 488 اسپایدر و مرسدس بنز اس کلاس به نمایش درخواهند آمد.

خودروهای کروکی که زمانی با آزادی و طغیان مترادف بوده و با هر قیمتی موجود بودند، اکنون بیشتر خودروی منحصر پولدارها شده اند و جمعیت کوچک پولدارها به اندازه ای پول دارند که رولزرویس را به طراحی مدل "داون" ترغیب کنند.

فروش خودروهای کروکی از رکورد بالایی که در سال 2004 شاهد بودند، با کاهش 51 درصدی روبرو شده و سال گذشته به 409 هزار و 770 دستگاه رسید در حالیکه طبق آمار موسسه آی اچ اس، تحویل شاسی بلندها حدودا چهار برابر شده و به 12.3 میلیون دستگاه رسیده است. مدل‌های کروکی فورد موستانگ، شورولت کامارو و ب ام و سری 2 ممکن است به افزایش رقم مذکور تا سال 2020 کمک کند با اینهمه فروش این خودروها به سطح سال 2004 بازنخواهد گشت.

پیدا کردن خودروهای کروکی با قیمت مناسب به میزان فزاینده ای دشوار شده است. فولکس واگن به عرضه کروکی بازار انبوه Eos پایان می‌دهد. رنو هم تولید "ویند" و مدل کروکی "مگان" را متوقف می‌کند در حالیکه فورد موتورز در حال حاضر خودروهای کروکی را به عنوان بخشی از انواع موستانگ می‌فروشد.

کاهش خودروهای کروکی تا حدودی ناشی از تغییر توجه خودروسازان به چین بوده است که در آنجا خریداران پولدار تمایلی به رانندگی با یک خودروی روباز در شهرهای آلوده ندارند. اکنون که رشد بازار خودروی چین ضعیف شده است، زمان مناسبی برای عرضه یک مدل کروکی در بازارهای دیگر به نظر می‌رسد.

"داون" به معنای سپیده دم، دومین کروکی رولزرویس پس از "سیلور داون" بوده و کوچکتر و ارزان‌تر از مدل روباز 390 هزار یورویی فانتوم است. سقف "داون" به شکلی طراحی شده تا در زمان باز شدن سقف، همانند یک کوپه یا سدان سرنشینان را از شنیدن صداهای جاده راحت می‌کند.

یکی از اولویت‌های اصلی مهندسان رولزرویس در طراحی این خودرو، اطمینان از وجود فضای کافی برای سرنشینان عقب بوده است. در بیشتر خودروهای کروکی چهار صندلی، سرنشینان عقب خودرو به سختی جا می‌گیرند. برای مقابله با این مشکل سقف "داون" به شکلی طراحی شده تا در هنگام جمع شدن فضای عقب خودرو را محدود نکند.

ژیل تایلور، مدیر طراحی در گفت و گو با رویترز ابراز امیدواری کرد کروکی "داون" مشتریان جدید با سلیقه‌های مدرن را به سوی این برند 111 ساله جذب کند. در همین راستا این شرکت با رونمایی این خودرو در یک رویداد آنلاین به جای معرفی رسمی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سنت شکنی کرد.

رولزرویس که در سال 1998 توسط ب ام و آلمان خریداری شد، چند صد سفارش برای این خودرو دریافت کرده اما هنوز جزییات فروش آن را اعلام نکرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو