فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران:

یک پیکان معادل ۶۶ تاکسی برقی آلودگی تولید می کند

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه خودروهای فرسوده ۴۰ گرم آلاینده تولید می کنند گفت: هر خودروی پیکان معادل ۶۶ عدد خودروی برقی آلودگی می کند.

یک پیکان معادل ۶۶ تاکسی برقی آلودگی تولید می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، میثم مظفر در آیین ورود 73 واگن مترو و 70 تاکسی هیبرید به حمل و نقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه ورود خودروهای برقی برای اولین بار در کشور می تواند نقطه عطفی در سازمان تاکسیرانی باشد، گفت: برای رسیدن به هوایی پاک واز میان بردن خودروهای فرسوده در سال گذشته 4 هزار تاکسی سمند EF7   جایگزین تاکسی های فرسوده کردیم و تا به امروز موافقت نامه ورود هفت هزار خودروی مدرن دارای استاندار یورو6 و5 گرفته شده است.

    وی با اشاره به اینکه هر خودروی فرسوده 40 گرم آلودگی تولید می کند این در حالی است که خودروهای برقی 6 دهم گرم آلودگی تولید می کند ادامه داد: هر  تاکسی پیکان معادل 66 عدد خودروی برقی آلودگی تولید می کند.  بنابراین با احتساب تولید روزانه 5 کیلوگرم آلاینده سالانه 1500 کیلوگرم آلایندگی کاهش می یابد و اگر بتوانیم تعداد خودورهای هیبریدی را به 10 هزار دستگاه برسانیم سالانه 15 میلیون گرم ذرات آلاینده از هوای تهران کم می وشد.

    مظفر همچنین متوسط مصرف سوخت در یک تاکسی فرسوده را به ازای هر 100 کیلومتر 15 لیتر دانست و خاطرنشان کرد: این میزان سوخت در خودروهای هیبریدی به 5 لیتر کاهش می یابد و با ورود 10 هزار تاکسی هیبرید سالانه 72 میلیارد تومان صرف جویی در منافع ملی خواهیم داشت.

    وی در پایان با اشاره به ورود 70 خودروی تویوتا یورو5 به کشور اظهارداشت: امیدواریم تمام نهادهای درگیر در این حوزه تمام همکاری را با ما داشته باشن تا در آینده ای نزدیک هیچ خودروی فرسوده ای در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وجود نداشته باشد.

    مظفر همچنین اظهار امیدورای کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران و کاهش تعرفه گمرکی ورود تاکسی های هیبریدی و دارای استاندارد یورو 5 و 6 به 4 درصد شرکت های خودرو - مالکی تاسیس شود و دو دانگ از تاکسی ها به نام راننده و مابقی تحت مالکیت شرکت باشد و ظرف 10 سال به مالکیت راننده در می آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو