فونیکسریمکسبهتام

معاون نعمت زاده پاسخ داد:

۳ شرط ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه به لغو تحریم‌ها خوشبین هستیم، از شروط سه گانه ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی خبر داد.

۳ شرط ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا  مبنی بر سپردن مجدد بازار خودرو ایران به رنو گفت: تولید انبوه خودروی رنو در ایران براساس قرارداد یک سال‌ونیم قبل این شرکت فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا صورت می‌گیرد و در قراردادهای میان‌مدت و بلندمدت آتی، قرار است شرایط سه‌گانه وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی لحاظ شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پلتفرم به روز به لحاظ استاندارد، ایمنی و کیفیت، محدوده قیمتی و کیفی و نیز خدمات پس از فروش سه پارامتر لازم برای انعقاد قرارداد جدید با خارجی‌ها است.

    وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه رنو انعقاد قرارداد جدید را منوط به لغو تحریم ‌می‌کند، گفت: مگر شکی وجود دارد که تحریم‌ها برداشته شود و بنابراین ما خوشبین هستیم و براساس شرایط مثبت همکاری خود را با رنو ادامه می‌دهیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرفیت و قابلیت خوبی در کشور برای تولید خودرو وجود دارد که منجر به رتبه مناسبی در سطح جهان شده است به نحوی که براساس آخرین آمارها، ایران شانزدهمین تولیدکننده خودرو در دنیا است.

    وی تصریح کرد: البته قرار است برای سال 2016 ارزیابی جدیدی را برای اعلام رتبه جهانی تولید خودرو در ایران اعلام کنند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس اهداف توسعه صنعتی، ایران قرار است رتبه یازدهم تولید خودرو در جهان را به دست آورد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و ارزش افزوده بخش خودرو، بتوانیم به این رتبه دست یابیم.

    به گفته صالحی‌نیا، مقدمات همکاری با شرکت‌های خودروساز دنیا فراهم و روزها و ساعت‌های بسیاری برای تدوین مبانی و نحوه انعقاد قرارداد با خارجی‌ها کار انجام شده است.

    وی گفت: بر این اساس، بنا داریم در قالب قراردادهای میان‌مدت و بلندمدت با استفاده از ظرفیت‌های طراحی محصول و نوآوری کار را پیش بریم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت خودرو تابع شرایط کشور و نرخ تورم و سایر مسائل مترتب بر تولید است، خاطرنشان کرد: قیمت خودرو همچون سایر محصولات و خدمات تابع مجموعه‌ای از عوامل همچون تامین مواد اولیه، قطعات، ملزومات مصرف و انرژی است که این هزینه‌ها در ارتباط با هم سطح عمومی قیمت را تشکیل می‌دهند.

    صالحی‌نیا تصریح کرد: عوامل تولید هستند که قیمت را تعیین می‌کنند و هیچ بنگاهی نمی‌تواند خارج از ضوابط تعیین قیمت نماید، ضمن اینکه سطح قیمت خودرو بر اساس سطح قیمت نهاده‌ها و ملزومات تولید تعیین می‌شود.

    جزئیات جلسه وزیر صنعت با خودروسازان فرانسوی

    وی با اشاره به جلسه‌ای که میان هیات فرانسوی با وزیر صنعت معدن و تجارت انجام شد، گفت: این جلسه، جلسه‌ای برای توافق میان خودروسازان ایرانی و شرکت‌های فرانسوی نبوده بلکه وزیر فرانسه به اتفاق چند شرکت فرانسوی، ملاقاتی را با وزیر صنعت داشته‌اند که حتی شرکت‌های صنایع ریلی و هوایی نیز در این جلسه حضور داشته‌اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جلسه دیگری که با خودروسازان فرانسوی برگزار شد، تاکید وزیر صنعت بر ضرورت رعایت سیاست‌های صادرات و تولید بود.

    صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: رضایت مردم شرط اول در تولید و فروش هر خودرویی است و البته باید توجه داشت که کیفیت هم امری نسبی است اما بنا داریم برای خودروهایی که در آینده با شراکت با خارجی‌ها تولید خواهد شد، این شرایط را لحاظ کنیم.

    وی گفت: خودروهای خارجی با رعایت سه اصل پلتفرم روز به لحاظ استانداردها، ایمنی و کیفیت، محدوده قیمت و کیفیت مناسب و نیز شرایط خدمات پس از فروش مطلوب، باید در کشور تولید شوند، ضمن اینکه این خودروها امکان صادرات به سایر کشورها را نیز داشته باشند و به نوعی صادرات تضمین شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر آغاز تولید انبوه خودرو ساندرو با 34 درصد داخلی‌سازی، خاطرنشان کرد: در گزارشی که از سوی پارس‌خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده بود، 35 درصد داخلی‌سازی این خودرو عنوان شده بود در حالی که هم‌اکنون نماینده شرکت رنو اعلام کرد که این خودرو با 34 درصد داخلی‌سازی تولید انبوه می‌شود.

    صالحی‌نیا افزود: ظرف دو ماه آینده قرار است داخلی‌سازی این خودرو به 41 درصد رسیده و ظرف مدت یک سال داخلی‌سازی به بالای 65 درصد برسد.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادهایی که میان رنو و قطعه‌سازان برای این موضوع به امضا رسیده و پیش‌نویس آن نیز به وزارت صنعت معدن و تجارت ارسال شده، مقرر است تا ظرف یک سال داخلی‌سازی به 65 درصد برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو