فونیکسریمکسبهتام

مقاومت مترو تهران در برابر زلزله هشت ریشتری

عصر خودرو : معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران با داشتن ساخت عرضی تونل‌ها در برابر زلزله ۸ ریشتری دارای مقاومت است

مقاومت مترو تهران در برابر زلزله هشت ریشتری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی عبد الله‌پور ضمن گرامیداشت 7 مهرماه روز آتش نشان و ایمنی با بیان اینکه ‌مترو تهران نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی از ضریب بسیار بالای ایمنی برخوردار است اظهار داشت: این امنیت نه تنها در مقایسه با سایر سیستم‌های حمل و نقل عمومی داخلی بلکه در قیاس با سیستم‌های ریلی و مترو‌ها در دیگر نقاط جهان نیز نمره بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

    وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت ایمنی مسافرانی که از سطح خیابان وارد مترو می‌شوند تا لحظه ایی که از مترو خارج شوند مهم‌ترین دغدغه مسئولان مترو است افزود: محیط مترو با وجود حجم زیاد مسافر در سکوهای محدود و پله‌های شلوغ، پله برقی‌ها، آسانسور‌ها فرصت هایمتعددی را برای رخ دادن وقایع نامطلوب فراهم می‌کنند، اما با توجه به تجهیزات ایمنی با مترو این حوادث نسبتاً کم هستند.

    جانشین فنی مدیر عامل در ادامه با اشاره به اینکه سیستم‌های کنترل در قطار وجود دارد که مانع برخورد قطار‌ها می‌شود گفت: در صورت اختلال اگر قطار‌ها با یکدیگر برخورد هم داشته باشند به دلیل مقاومتی که در بدنه قطار و جود دارد کمترین میزان جراحت را خواهیم داشت.

    عبدالله‌پور افزود: تجهیزات کنترل کننده حریق در ایستگاه‌ها مانند جعبه‌ها و کپسولهای آتشنشانی در قسمت‌های مختلف ایستگاه از قبیل سکو‌ها، دسترسی‌ها، سالن فروش بلیت و داخلقطار‌ها وجود دارد، این در حالی است که در مترو تجهیز قابل اشتعالی نیست و اگر آتش سوزی اتفاق بیفتد دو سیستم تخلیه دود و سیستم اطفا حریق برای جلوگیری از گسترش آتش وجود دارد همچنین در کل مسیر تونل نیز لوله‌های خشک هست که از سطح خیابان به تانکر‌های آتش نشانی وصل می‌شوند.

    معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین از ایمنی تجهیزاتی مانند آسانسور پله برقی خبر داد و گفت: دگمه توقف اضطراری و صحبت در آسانسور‌ها نیز در دسترس افراد در مواقع ضروری قرار دارد.

    وی در پایان به ایمن بودن ایستگاه‌ها در برابر زلزله 8 ریشتری اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که زلزله بیش از 8 ریش‌تر رخ دهد به دلیل شیوه و جدا بودن مسیر‌های ساخت و در عرض ساخته شدن تونل‌ها، مشکل جدی در ایستگاه‌ها پیش نخواهد آمد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو