فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۲۱)

سهام فولکس واگن در بازار بورس فرانکفورت کاهش یافت

عصر خودرو: شرکت فولکس واگن روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو دیزلی اش که در بازار انگلیس به فروش رسانده است مجهز به نرم افزاری هستند که سطح آلایندگی را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد.

سهام فولکس واگن در بازار بورس فرانکفورت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، شعبه انگلیسی این شرکت اعلام کرده است که درکل یک میلیون و 189 هزار و 906 دستگاه خودرو دیزلی با مارک های فولکس واگن، آئودی، 'سیات' و اسکودا که دارای این مشکل هستند، در بازار انگلیس به فروش رسانده است.

    شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که ظرف چند روز آینده با ارسال شماره های هویتی این خودروها به شرکت های فروشنده خودرو در انگلیس، از صاحبان آنها خواهد خواست که در یک دوره زمانی خودروهایشان را مورد آزمایش و بازبینی قرار دهند.

    براساس برآوردهای اعلام شده بیش از یازده میلیون دستگاه خودرو ساخت شرکت فولکس واگن مجهز به نرم افزاری هستندکه سطح آلایندگی شان را کمتر از سطح واقعی نشان می دهد.

    شرکت خودروسازی فولکس واگن می گوید می تواند نرم افزار نصب شده در خودروهایی را که سطح آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان می دهند، اصلاح کند.

    این شرکت اعلام کرده است به زودی فراخوان جامعی را دراین باره منتشر خواهد کرد و گفته می شود احتمالا هزینه ای نزدیک به 6 میلیارد یورو برای فولکس واگن دربر خواهد داشت.

    فولکس واگن توانسته بود در سال جاری با پشت سر گذاردن غول ژاپنی تویوتا، بزرگ ترین شرکت خودروسازی جهان شود. اما با این رسوایی سهام فولکس واگن در بازار بورس فرانکفورت به یک سوم کاهش یافت ضمن اینکه این مساله می توان به اقتصاد آلمان نیز آسیب وارد سازد.

    رسوایی تقلب در نمایش میزان آلایندگی خودروها بزرگ ترین رسوایی است که در تاریخ این شرکت خودروسازی آلمانی روی داده است.

    براساس گزارش های منتشرشده، رسوایی یاد شده تنها مختص به شرکت فولکس واگن نبوده و سایر غول های خودروساز جهان نیز خودروهایشان بیش ازآنچه ادعا می کنند، تولید آلایندگی می کنند.

    روزنامه گاردین روز چهارشنبه نوشت: براساس آزمایش های جدید صورت گرفته سطح آلایندگی خودروهای دیزلی جدید شرکت های رنو، نیسان ، هیوندایی، سیتروئن، فیات ، ولوو و سایر شرکت های دیگر بیش از استاندارد اروپایی بوده است.

    این روزنامه افزود: براساس گزارش 'ای دی ای سی' که بزرگ ترین سازمان خودرویی اروپا بشمار می آید، بعضی از خودروهای آزمایش شده توسط این سازمان بیش از ده برابر استانداردهای اروپایی تولید گاز دی اکسید کربن می کنند.

    دولت انگلیس به دنبال رسوایی شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که آزمایش های سخت گیرانه تری را نسبت به خودروهای دیزلی در این کشور اعمال خواهد کرد.

    درحالی که در دنیا 19.8 درصد خودروهای به فروش رفته دیزلی هستند در اروپا این خودروها 53 درصد فروش اتومبیل را تشکیل می دهند.

    براساس گزارش اخیر روزنامه فایننشال تایمز طی 15 سال گذشته میزان سرمایه گذاری در اروپا در بخش خودروهای دیزلی دهها میلیارد یورو بوده است.

    به گفته تحلیلگران، رسوایی شرکت فولکس واگن، تولیدکنندگان اروپایی خودرو را نیز که در بخش سوخت گازوئیلی سرمایه گذاری کرده اند، می تواند مورد تهدید قرار دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو