فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون سلامت:

توسعه مترو بر اساس برنامه پنج ساله صورت نگرفته است

عصر خودرو : رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران،‌ گفت: گزارش ارائه شده از توسعه مترو،‌ بر اساس برنامه مصوب پنج ساله دوم نیست.

توسعه مترو بر اساس برنامه پنج ساله صورت نگرفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از تیم مهندسی و کارگری در ساخت متروی تهران، اظهار کرد: انتظار بر این بود که گزارش ارائه شده توسط شهرداری درباره متروی تهران برمبنای برنامه پنج ساله مصوب شورای شهر باشد زیرا در این برنامه شاخص‌هایی برای توسعه مترو تعیین شده بود.

    وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده سوالاتی وجود دارد که امیدواریم به این سوالات پاسخ شفاف داده شود،‌ افزود: در حال حاضر سهم قطار شهری از جابجایی‌های درون شهری به چه میزان است؟ همچنین طول خطوط قطار شهری بهره‌برداری شده درون شهری و تعداد ایستگاه‌های موجود، مجموع واگن‌های تحت بهره‌برداری جهت سرفاصله حرکت 2.5 دقیقه‌ای و جهت سرفاصله حرکت 4.5 دقیقه‌ای چقدر است؟

    رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، همچنین تصریح کرد:‌ بر اساس گزارش ارائه شده، سهم شهرداری مصوب سال 93 برای مترو‌ 2029 میلیارد تومان بود، اما تخصیص بودجه 1949 میلیارد تومان است در حقیقت 80 میلیارد تومان کمتر از مصوب، تخصیص یافته و کمتر هزینه شده است که لازم است شهرداری در این باره توضیح دهد.

    بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، وی با اشاره به مصوبه پایان سال 92 شورای شهر برای جابجایی در ردیف بودجه مترو، تاکید کرد:‌ این مصوبه با نیت کمک به مترو بود؛ اما مسئولان شهرداری از این مصوبه برای خروج 700 میلیارد تومان از بودجه مترو استفاده کردند؛ در حالی که انتظار بر این بود مترو اولویت شهرداری باشد و در این باره نیز ضروری است که شهرداری توضیح مربوطه را ارائه دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو