فونیکسریمکسبهتام

آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟

عصر خودرو: تویوتا اف جی کروز، برای نخستین بار، به صورت نسخه‌ای کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروآمریکای شمالی در معرض دید عموم نهاده شد.

آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶:۰۰
  • آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟
  • آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟
  • آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟
  • آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، از معدود اس یو وی‌هایی که در اقصی نقاط دنیا بسیار خوش درخشید، تویوتا اف جی کروز است. طراحی آن که از سبکی کلاسیک سود می‌برد هم رضایت خاطر جوانان، ماجراجویان و بیابان‌نوردان و… را فراهم آورده و هم به مذاق آنانی خوش آمده که از رویه نسبتاً مشابه و تکراری دیگر رقبایش، سخت خسته و دل‌زده‌اند. نکته مهم دیگری هم که این خودرو را بین هواداران و دوستدارانشان به‌غایت دلپسند نموده خواص آفرودی آن است.

برخلاف بیشتر همتایان این خودرو که تنها نام یک شاسی‌بلند را یدک می‌کشند و نه رسمش را، اف جی کروز از شاسی و زیرساخت بسیار مستحکمی برخوردار است و فنربندی نرم آن به‌راستی مسیرها را می‌کوبد و هموار می‌کند.

این خودرو در مدت‌زمان نه‌چندان درازی یعنی حدود هشت سال در مدار تولید بود ولی بی‌شک زمان حضورش در خیابان‌ها و جاده‌ها بیش از این‌ها خواهد بود. اف جی کروز خودرویی سخت متفاوت و سنت‌شکن است و برای آنانی ست که تفاوت‌ها را دوست داشته و به آن می‌بالند.

تویوتا اف جی کروز، برای نخستین بار، به صورت نسخه‌ای کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در معرض دید عموم نهاده شد. پس از بازخوردهای مثبتی که از ناحیه بازدیدکنندگان نسبت به آن صورت پذیرفت، تویوتا تصمیم به تولیدش گرفت. و در نهایت نیز در سال 2005 میلادی نسخه تولیدی و نهایی این خودرو را در همان نمایشگاه (آمریکای شمالی) رونمایی کرد. طراحی این خودرو توسط شخصی به نام JIN WON KIM انجام شد و قطعاتی از بدنه و پلت فرم آن نیز با تویوتا 4RUNNER مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر ژاپن، در کشور چین و توسط شرکت GAC نیز عرضه شد. و در نهایت اینکه، آخرین نسخه تولیدی آن در سال 2014 میلادی و به نام ULTIMATE EDITION راهی بازارهای جهانی شد.

چندی پیش مطلب کوتاهی در باب نگهداری این خودرو درسایت «DRIVEARABIA» امارات انتشار یافت که در اینجا خلاصه‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.یکی از دلایلی که آحاد مردم در امارات متحده عربی خودروهای ساخت تویوتا را جهت خرید ترجیح می‌دهند، جدا از بهایشان در هنگام فروش مجدد، هزینه‌های نگهداری پایین آن است. ازآنجایی‌که ما قصد داشتیم که این تئوری را در عرصه عمل در معرض آزمون قرار دهیم لذا هنگامی‌که کارکرد خودروی‌مان به 10,000 کیلومتر رسید آن را جهت سرویس به مرکز مربوطه روانه کردیم.

در راستای نیل به این هدف، پیشاپیش وقتی را در مرکز سرویس البادیه (AL BADIA) رزرو نمودیم. انتخاب این محل بدان دلیل صورت پذیرفت که تعمیرگاه فوق، مرکزی فوق مدرن بوده و نزدیک‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین نقطه به محل اقامت ماست. این مرکز آن‌چنان پیشرفته است که حتی مراکز سرویس و نگهداری خودروهای لوکس هم در قیاس با آن فقیرانه به نظر می‌رسند.

در هر حال، سرویس موردنظرمان در بعدازظهر همان روز انجام گرفت و ما توانستیم پس از ساعاتی چند، خودروی خودمان را تحویل بگیریم. هنگامی‌که در سال پیش این خودرو را خریداری نمودیم، فروشنده‌اش این وعده را به ما داد که در ازای تأخیر صورت گرفته در هنگام تحویل، می‌توانیم از یک سرویس رایگان بهره گیریم و سوابق این سرویس هم در مرکز البادیه ثبت خواهد شد.در نهایت این سرویس که از گرید لوکسی هم بهره می‌برد انجام گرفت و در مجموع مبلغی معادل 870 درهم (237 دلار) جهت تعویض روغن، فیلتر روغن و نیز فیلتر هوا (تهویه مطبوع) و گریس کاری پره‌های شفت، پرداخت گردید. اما با این تفاسیر آیا می‌توان تویوتا اف جی کروز را خودرویی ارزان جهت نگهداری دانست؟ دراین‌باره باید به این نکته توجه داشت که مبلغ پرداختی توسط ما نصف جاهای دیگر بود و این روند هم در تمامی 5 سال گارانتی (سخاوتمندانه) آن ادامه خواهد یافت؛ و کاملاً هم انتظار داریم که پس از خاتمه گارانتی 5 ساله نیز، تویوتا اف جی کروز قابلیت اعتماد را خود را حفظ نماید.

در خاتمه می‌توان گفت که تویوتا خودرویی واقعاً ارزان جهت نگهداری است.

مشخصات کلی تویوتا اف‌جی کروزر

تعداد سیلندر: 6 عدد
آرایش نصب سیلندرها: خورجینی V شکل
حجم موتور: 3956 سی‌سی
توان: 268 اسب‌بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور: 380 نیوتن‌متر در 4400 دور در دقیقه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: 8 ثانیه
سیستم فنربندی جلو: مستقل، جناغی دوبل با کمک‌فنرهای هیدرولیکی
سیستم فنربندی عقب: نیمه‌مستقل با کمک‌فنرهای هیدرولیکی
ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
وزن: 1946 کیلوگرم
بهای تقریبی انواع دست دوم (مدل‌های 2011 تا 2013 میلادی): 210 الی 300 میلیون تومان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو