فونیکسریمکسبهتام

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت به شورای شهر ارسال شد

عصر خودرو : معاون شهردار در تشریح جزئیات بازنگری طرح جامع ترافیک تهران، "توسعه مترو"، "اتوبوسرانی"، "حمل و نقل پاک"، "کنترل هوشمند" و "مدیریت عرضه و تقاضا"را ۵ محور طرح جامع ترافیک تهران اعلام کرد.

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت به شورای شهر ارسال شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، معاون شهردار تهران از اتمام بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت و ارسال آن به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر کمیسیون‌ های مربوطه در شورای شهر در حال بررسی این طرح هستند تا پس از تکمیل، نسبت به مطرح نمودن آن در صحن شورا اقدام نمایند.

    به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: عمده تغییرات در بازنگری طرح جامع به توسعه دو حوزه مهم اتوبوسرانی و مترو معطوف می شود و علاوه بر این دو موضوع، توسعه حمل و نقل پاک (غیر موتوری)، سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و مدیریت عرضه و تقاضای سفرهای شهری، سه موضوع دیگری هستند که در این بازنگری، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

    وی با اعلام این که جمعیت تهران و خودروهای این کلان شهر، روز به روز بیشتر و بیشتر می شوند، تأکید کرد: به همین دلیل، سعی کرده ایم تا در بازنگری طرح جامع تا جای ممکن، دسترسی به حمل و نقل عمومی را به اقصی نقاط تهران تسری دهیم، چرا که اعتقاد داریم شهر پویا به شهری گفته می شود که به سیستم های حمل و نقلی کارآمد، مطمئن، راحت و در عین حال جذاب برای عموم شهروندان مجهز باشد.

    شاهد تکمیل پر شتاب ایستگاه ها و خطوط متروی تهران هستیم

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که مدیریت شهری معتقد به «شهر انسان محور» است که تجلی و تبلور آن در حوزه ترافیک در «حمل و نقل انسان محور» تبین و تعریف می‌شود، اظهار کرد: از مؤلفه ‌های چنین شهری، طراحی ساز و کار شهر به نحوی است که عابران پیاده و دوچرخه سواران در آن احساس آرامش و ایمنی داشته باشند و در بازنگری طرح جامع، این دو موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در بازنگری طرح جامع به موضوع تأمین پارکینگ نیز توجه شده، تصریح کرد: با توجه به این که تمام سفرهای شهری که با وسیله نقلیه و با هر هدفی صورت می‌ پذیرد، در نهایت به توقف در نقطه‌ ای از شهر منتهی می‌ شود، لذا موضوع تأمین پارکینگ در کلان شهری که شاهد رشد روزافزون جمعیت و تعداد خودروهای آن هستیم، از ضرورتی انکار ناپذیر برخوردار است.

    وی در پایان با تأکید بر این توسعه که ناوگان حمل و نقل و عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی، موضوعی است که شورای شهر و شهرداری تهران نسبت به آن اجماع دارند، خاطرنشان کرد: در این ارتباط با تدابیر شهردار محترم تهران و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شاهد تکمیل پر شتاب ایستگاه ها و خطوط متروی تهران که در بازنگری طرح جامع نیز مورد تأکید قرار گرفته، هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو