فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۲۷)

ترکش رسوایی فولکس واگن به اقتصاد چک اصابت کرد

عصر خودرو- روزنامه پراوو به نقل از سخنگوی وزارت دارایی جمهوری چک نوشت: رسوایی تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی ممکن است حداکثر ۰.۲ درصد از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۶ بکاهد.

ترکش رسوایی فولکس واگن به اقتصاد چک اصابت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، پس از اینکه اقرار کرد در تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا تقلب کرده و 11 میلیون خودروی ساخت این شرکت در سراسر جهان مجهز به نرم افزار تقلب در تست آلایندگی هستند، با بدترین بحران تجاری تاریخ خود مواجه شده است.

    حدود 1.2 میلیون دستگاه از این خودروها تحت برند اسکودای چک فروخته شده اند.

    سخنگوی وزارت دارایی جمهوری چک به نشریه پراوو گفت: با در نظر گرفتن مشارکت مستقیم "اسکودا اتو" در دستکاری تستهای آلایندگی، در بدترین حالت شاهد 0.1 تا 0.2 درصد رشد کمتر تولید ناخالص داخلی خواهیم بود.

    وزارت دارایی جمهوری چک پیش از این رشد تولید ناخالص داخلی در سال آینده را 2.5 درصد پیش بینی کرده بود.

    انجمن واردکنندگان خودروی چک اعلام کرد فروش خودرو در این کشور امسال به میزان 20 درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از 230 هزار دستگاه می‌رسد و پیش بینی کرد رسوایی تقلب فولکس واگن تاثیر چندانی نخواهد داشت.

    با اینهمه وزیران و تحلیلگران جمهوری چک انتظار دارند به دلیل رابطه عمیق این کشور با زنجیره تامین آلمان، اقتصاد جمهوری چک از این رسوایی لطمه ببیند.

    در آلمان وزیران دارایی و اقتصاد این کشور ریسک خطر اقتصادی گسترده‌تر این رسوایی برای کشورشان را کم اهمیت قلمداد کرده اند اما مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا اخیرا اظهار کرده است رسوایی فولکس واگن به اقتصاد این کشور ضربه سختی خواهد زد ولی این خودروساز احتمالا در برابر این بحران دوام خواهد آورد.

    آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه با یک شبکه رادیویی آلمانی اظهار کرده است رسوایی آلایندگی که گریبانگیر فولکس واگن شده، شدید بوده است اما صدمات ناشی از آن به اندازه نیست که به وجهه آلمان به عنوان یک مکان خوب برای کسب و کار لطمه بزند.

    این رسوایی ماه گذشته از سوی سازمان حفظ محیط زیست آمریکا برملا شد و پس از آن فولکس واگن اقرار کرد 11 میلیون خودروی دیزلی ساخت این شرکت در سراسر جهان مجهز به این دستگاه هستند که کنترل‌های آلودگی را در زمان تست فعال می‌کند اما همین کنترل‌ها را در زمان رانندگی معمولی غیرفعال می‌کند و در شرایط واقعی خودروهای مذکور چند برابر بالاتر از سطح مجاز آلایندگی دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو