فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا

عصر خودرو- تویوتا موتور با اتکا بر موفقیت خودروهای هیبریدی خود، کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای جدیدش تا سال ۲۰۵۰ را هدف گذاری کرده است.

کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سازنده مدل هیدروژنی "میرای" اعلام کرد قصد دارد تا حدود سال 2020 سالانه بیش از 30 هزار خودروی هیدروژنی را تحویل دهد.

    این خودروساز ژاپنی همچنین تحویل بیش از 15 میلیون خودرو هیبریدی در مدت مذکور را هدف‌گذاری کرد.

    در شرایطی که صنعت خودرو در پی رسوایی تقلب فولکس‌ واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی مهیای عواقب گسترده‌تری می شود، تویوتا بر بلندپروازی‌های محیط زیستی خود تاکید کرد.

    رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان خودرو ژاپن ماه جاری اظهار کرد که تقلب فولکس واگن به اعتماد در این صنعت آسیب زده است.

    تویوتا با بیش از 8 میلیون دستگاه خودرویی که در کمتر از دو دهه اخیر فروخته است، در صنعت جهانی خودرو تا کنون بزرگترین فروشنده خودروهای هیبریدی بوده است. حدود 14 درصد از خودروها و کامیون‌هایی که این شرکت سال گذشته در سراسر جهان به فروش رساند هیبریدی یا خودروهای دو گانه سوز بودند.

    تویوتا پس از این که با گذشت هفت سال نخستین مدل بازطراحی شده پریوس هیبریدی را آماده کرد فروش این مدل را پیش از پایان امسال در ژاپن آغاز خواهد کرد.

    این شرکت همچنین قرار است ماه جاری تحویل خودروی هیدروژنی میرای را در کالیفرنیا آغاز کند.

    تویوتا تا پایان ماه اوت 30 مدل خودروی سواری هیبریدی و یک دستگاه پلاگین هیبریدی را به فروش رساند.

    مهندسان پریوس اظهار کردند در طراحی این مدل تلاش کردند عملکرد آن با موتورهای دیزلی برابری کند که تا پیش از رسوایی اخیر فوکس واگن، گزینه محبوب این خودروساز آلمانی بود.

    فولکس واگن اکنون در حال فاصله گرفتن از این فناوری و رویکرد به سوی مدل‌های پلاگین هیبریدی و برقی است.

    این خودروساز آلمانی قصد دارد برای خودروهای برقی از جمله مدل بازطراحی شده فیتون به عنوان یک مدل تمام برقی، قطعات استانداردی طراحی کند.

    پیش از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی، این شرکت برای عرضه 20 مدل برقی و پلاگین هیبریدی تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده بود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا در مقایسه با جنرال موتورز که سومین خودروساز بزرگ جهان است در استراتژی برقی سازی مدل‌هایش پیشرفت بیشتری داشته است.

    جنرال موتورز که پلاگین هیبریدی وولت یکی از مدلهای مورد عرضه این شرکت است، تحویل 500 هزار خودرو حداقل نیمه برقی در آمریکا تا سال 2017 را هدف‌گذاری کرده است.

    در مقابل طبق آمار شرکت اوتو دیتا، تحویل پریوس هیبریدی در آمریکا در سال 2007 از مرز 500 هزار دستگاه عبور کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو