فونیکسریمکسبهتام

نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز (۱۶)

برنامه‌های ایساکو برای حضور پرقدرت در آذربایجان

عصر خودرو: شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو، ایساکو، به‌عنوان تنها نماینده از مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو تبریز دارد. این شرکت با پنج نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش مجاز و همچنین پنج فروشگاه مجاز قطعات، فضایی بیش از ۳۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده است.

برنامه‌های ایساکو برای حضور پرقدرت در آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به گفته مسئولین ایساکو، هدف اصلی این شرکت از حضور در نمایشگاه خودرو تبریز اطلاع‌رسانی درباره قطعات اصلی و تقلبی، معرفی سامانه پیامکی «اصل بخرید» و معرفی بسته‌بندی انحصاری شرکت ایساکو اعلام شده است. در این نمایشگاه، نمایندگی‌ها مجاز شرکت ایران خودرو اقدام به فروش ویژه محصولات این شرکت کرده‌اند و فروشگاه‌های مجاز ایساکو نیز قطعات را با تخفیف ویژه به متقاضیان عرضه می‌کنند.

    در حاشیه این نمایشگاه با محمدحسین صنوبری، مدیر دفتر منطقه‌ای آذربایجان ایساکو به گفتگو نشستیم. صنوبری  در ابتدا با اشاره به وضعیت فعلی فروش خودرو در کشور گفت:"بر اساس آنچه ما در نمایندگی‌ها می‌بینیم، تقاضا برای خودرو در نمایندگی‌ها به شکل محسوسی بهتر از قبل شده است. البته این مسئله در استان‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است اما می‌توانیم رونق در خرید خودرو را ببینیم."

    وی در زمینه وضعیت فروش قطعات یدکی در نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های ایساکو گفت:"در بعضی موارد مردم ترجیح می‌دهند قطعات یدکی را از فروشگاه‌های متفرقه و با برندهای چینی و ارزان‌قیمت خریداری کنند. علت این مسئله هم آن است که مالک خودرو می‌خواهد هزینه کمتری را برای خرید قطعات و تعمیرات خودرو بپردازند."

    صنوبری افزود:"به دلیل مشکلات اقتصادی، مالکین خودرو به دنبال یافتن ارزان‌ترین قطعات یدکی و ارزان‌ترین تعمیرکار هستند و به همین دلیل هم به سراغ قطعات متفرقه در بازار می‌روند که البته به دلیل کیفیت پایین‌تر آن‌ها نسبت به نمونه‌های اصلی، عملا ممکن است یک قطعه را چند بار تعویض کنند که این موضوع درنهایت باعث بالا رفتن هزینه آن‌ها می‌شود."

    وی به وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار نیز اشاره کرد و گفت:"متاسفانه باوجود تمام روش‌هایی که ما برای تشخیص قطعات یدکی اصلی از تقلبی طراحی کرده‌ایم شاهدیم که همچنان قطعات یدکی تقلبی از سوی عده‌ای سودجو در بازار عرضه می‌شود که البته در صورت توجه مشتریان قابل ‌شناسایی هستند. البته تعداد این قطعات نسبت به قبل کمتر شده است چون دفاتر منطقه‌ای و شرکت ایساکو به‌شدت پیگیر این موضوع هستند اما خریداران نیز باید به اصلی بودن قطعات توجه کنند چراکه یک قطعه تقلبی می‌تواند خسارت‌های مالی و حتی جانی زیادی به دنبال داشته باشد."

    صنوبری در زمینه برنامه‌های دفتر منطقه‌ای آذربایجان گفت:"یکی از مهم‌ترین اهداف ما افزایش سهم بازار ایساکو در بازار قطعات یدکی است و برای این منظور برنامه‌های مختلفی داریم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، آموزش تعمیرکاران است تا بتوانند قطعات یدکی اصلی و درست را به مشتریان معرفی کنند. ما برای این منظور تعدادی از بهترین تعمیرکاران را شناسایی کرده‌ایم و تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، قطعات اصلی و اهمیت آن را مشخص کنیم. به‌علاوه با ارائه ابزار مخصوص و سایر موارد از آن‌ها حمایت می‌کنیم. اگر تعمیرکاران با استفاده از قطعات یدکی اصلی بتوانند خودروی محصول ایران خودرو را تعمیر کنند قطعا احتمال خرابی مجدد آن قطعه کمتر می‌شود این مسئله درنهایت منجر به رضایت مشتری از محصول و برند ایران خودرو خواهد شد و به همین دلیل آموزش تعمیرکاران برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد."

    صنوبری افزود:" در کنار این، فروشگاه‌ها را به شکل یکسان طراحی کرده‌ایم تا به مشتری این اطمینان را بدهیم که قطعات یدکی اصلی و با ضمانت و پشتیبانی شرکت سازنده را خریداری می‌کند. در کنار این‌ها فروشگاه‌های قطعات یدکی معتبر را نیز شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشیم."

    به گفته صنوبری، حمایت از برند ایساکو به‌طور پیوسته در دستور کار نمایندگی منطقه آذربایجان است. وی در این زمینه گفت:"برای این منظور باید اطمینان داشته باشیم هیچ قطعه تقلبی در بسته‌بندی‌های ایساکو عرضه نمی‌شود. غیر از راه‌کارهایی که برای جلوگیری از این مسئله پیش از این از سوی ایساکو طراحی شده است، ما نیز برای حفظ و حمایت از برند ایساکو به‌طور پیوسته بازار و فروشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم تا اگر قطعه تقلبی وجود داشت بتوانیم این موضع را پیگیری کنیم."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط