فونیکسریمکسبهتام

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران:

مشتریان برلیانس H۳۳۰ از کیفیت این خودرو ابراز رضایت کردند

عصر خودرو : طبق جدید ترین گزارش شرکت کیفیت و بازرسی استاندارد ایران ( ISQI) که مرجع نظرسنجی کیفی خودرو که در کشور است، برلیانس سری H۳۳۰ موفق به جلب رضایت خریداران این خودرو شده که موید جایگاه کیفی این خودرو بین رقیبان است.

مشتریان برلیانس H۳۳۰ از کیفیت این خودرو ابراز رضایت کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز, شرکت پارس خودرو که بیش از 60 سال از تاسیس آن گذشته ، همواره به ساخت با کیفیت ترین خودروهای کشور مشهور بوده است. شاید به همین دلیل است که خودروی برلیانس سری H300 پارس خودرو، علی رغم همه نوسانات بازار توانسته به فروشی نزدیک به 5 هزار دستگاه در یک دوره زمانی کوتاه دست پیدا کند. این خودرو که با تاثیرپذیری از پلت فرم ب ام و سری 1 (BMW شریک تجاری کمپانی برلیانس در چین است و مدل هایی نظیر سری 3 در این شرکت تولید می کند) ساخته شده، اولین خودرویی در کشور است  که تست دوام 30 هزار کیلومتر را با استانداردهای اروپایی به کمک کارشناسان شرکت پارس خودرو پشت سر گذاشته است.

    طبق جدید ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ( ISQI) برلیانس سری H330 در نظرسنجی های صورت گرفته از مشتریان، نتایج مطلوبی را به دست آورده است. به همین منظور گفتگویی با مهندس بهنام خلج معاون کیفیت و مهندس پژمان شاد چهره مدیرکیفیت برلیانس و نیسان شرکت پارس خودرو  در این خصوص  انجام شده که مشروح آن به قرار ذیل می باشد.

    آقای مهندس خلج از نقطه نظر  کیفیت، خودروی برلیانس چه ویژگی هایی دارد که پارس خودرو برای این خودرو سرمایه گذاری کرده است؟

    خودروی برلیانس سری H300 خودرویی است که در میان سایر محصولات ساخت چین از تکنولوژی و کیفیت مناسبی بهره
    می برد . همچنین  باتوجه به تجارب موفق و بهره مندی پارس خودرو از استانداردهای کیفی روز دنیا و  اعمال این استانداردها در تولید برلیانس, این خودرو  توانست در نظرسنجی های کیفی مطابق با استانداردهای ISQI که مرجع نظرسنجی و ارزشیابی کیفی تولیدات داخلی از مشتریان است، به نتایج خوبی دست پیدا کند. زحمات همکاران ما در پارس خودرو با استناد به این گزارشات به بار نشسته است، زیرا در بخش کیفیت برای خودروی برلیانس اقدامات خاصی صورت گرفت. به طور مثال تست دوامی که برلیانس پشت سر گذاشت اولین تست دوام بلند مدت با استاندارهای اروپایی بود که در ایران توسط پارس خودرو انجام شد.

    آیا نتایج تست های شما از سوی سازمان های دیگر هم تایید شده است؟

    بگذارید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم. با توجه به تست های کیفی که خودمان در شرکت برای برلیانس سری H300 داشتیم، تصورات و پیش بینی هایی از نتایج نظرسنجی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای خودمان ترسیم کرده بودیم. خوشبختانه در میان خودروهای چینی هم کلاس قیمتی در بازار کشور، برلیانس توانست باکیفیت ترین باشد و حتی از بعضی از خودروهای با سابقه داخلی هم طبق نتایج مستند باکیفیت تر باشد.

    آقای مهندس این نظرسنجی هایی که در باره آنها صحبت می کنیم به چه صورتی انجام می شود و نتایج آنها چقدر قابل اعتماد است؟

    این نظرسنجی ها توسط سازمانی انجام می شود که هیچ وابستگی به خودروسازان ندارد و در نتیجه در مستندات آنها هیچ شکی و شبه ای نیست. ضمنا این نظرسنجی ها برای همه خودروهای بازار انجام می شود. نظرسنجی های به عمل آمده از مشتریان در دو بازه زمانی صورت می گیرد. ابتدا سه ماه از تحویل خودرو به مشتری و سپس یک سال بعد از تحویل خودرو به مشتری. خوشبختانه در نظرسنجی اول خودروی برلیانس سری H330 توانست از اهداف اولیه که توسط وزارت صنعت  تدوین شده است هم بهتر عمل کند.

    مهندس پژمان شاد چهره نیز درباره این نظرسنجی ها می گوید:

    در این مقطع نظر سنجی ها از 70 مشتری برلیانس توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام شد. از این رو بدون واسطه و به صورت واقعی خریداران به پرسش ها پاسخ داده اند. یکی از مهم ترین بخش های این نظر سنجی، اشکالات ایجاد شده در هر 100 خودرو در طول سه ماه اول است که شاخص آن  IQS نام دارد. طبق گزارش ها این اشکالات در برلیانس H330 دنده ای فقط 218 مورد به ازای هر 100 دستگاه و در مدل اتوماتیک 262 به ازاری هر 100 خودرو  بوده است. هر چند این اعداد بسیار بهتر از حریفان این خودرو در بازار است، اما پارس خودرو به این اعداد اکتفا نخواهد کرد و در راستای افزایش کیفیت این خودرو تلاش می کند. حتی همین الان هم در حال مذاکره با طرف چینی هستیم تا چند آپشن دیگر از جمله تغییرات احتمالی در قوای محرکه را به درخواست مشتری در لیست سفارشات این خودرو اضافه کنیم.

    آقای مهندس شاد چهره، شاخص هایی که توسط سازمان های مربوطه به خصوص شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می گیرند کدام است؟

    این شاخص ها با محور میزان رضایت مشتریان از خودرو در بخش های بدنه، مجموعه نیروی محرکه و سوخت رسانی، سیستم تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی، تهویه مطبوع و ... اندازه گیری می شوند و مشتریان از میان 5 مشخصه خیلی زیاد، زیاد، متوسط،کم و  خیلی کم، یکی را برای پاسخ به سوال میزان رضایت مندی از هر بخش برمی گزینند تا در نهایت نمراتی طبق نظرات مشتریان به بخش های مختلف خودرو اختصاص می یابد. معدل پایانی حاصل از این نمرات است که جایگاه کیفی خودرو را مشخص می کند. در واقع به بیانی ساده تر خوشبختانه میزان رضایت مشتریان از این محصول در حد مطلوبی بوده و نمره نهایی رضایت مندی از  اهداف اولیه مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت  بالاتر است.

    نمره نهایی رضایت مندی از خودروی برلیانس طبق مستندات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران چه عددی است؟

    حداکثر امتیاز رضایت مشتریان در نظرسنجی عدد 1000 است که برلیانس در مدل دنده ای توانسته 741 امتیاز و در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک 745 امتیاز کسب کند که از بسیاری از خودروهای حتی گران قیمت تر در بازار هم بهتر است. پارس خودرو در تلاش است  که در آینده حتی کیفیت این خودرو را بیش از این بالا ببرد زیرا اعتقاد داریم پارس خودرو باکیفیت ترین خودرو ساز خاورمیانه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو