فونیکسریمکسبهتام

تاکسی‌های سبزوار چراغ خاموش کرایه دریافت می‌کنند

عصر خودرو : رئیس کمیسیون حمل‌ونقل درون‌شهری شورای اسلامی سبزوار با ابراز نارضایتی از نحوه دریافت کرایه توسط تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌های شهری با تاکسی‌مترهای خاموش کرایه دریافت می‌کنند.

تاکسی‌های سبزوار چراغ خاموش کرایه دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، جلال تعصبی  افزود: متأسفانه واقعی شدن نرخ کرایه تاکسی در نظرات شورای شهر و فرمانداری باهم متناقض است وهم اکنون مبالغی از شهروندان توسط رانندگان تاکسی دریافت می‌شود که غیرقابل‌قبول است.

    وی با اشاره به ابراز نارضایتی شهروندان در خصوص کرایه پرداختی غیرواقعی بیان کرد: رانندگان تاکسی به ازای هر کو رس از مسافران مبالغ بیشتری دریافت می‌کنند که رانندگان تنها جوابی به این بی‌قانونی دارند مقرون‌به‌صرفه نبودن کرایه است.

    وی اضافه کرد: پیشنهاد واقعی شدن نرخ کرایه در شورای شهر به تصویب اعضاء رسید و با آنالیز تمامی هزینه‌های جاری یک دستگاه تاکسی رقم 340 تومان به دست آمد که این رقم منطقی و کارشناسی شده است.

    وی بابیان اینکه کرایه‌ای که هم‌اکنون مردم پرداخت می‌کنند با رقم قانونی متفاوت است اظهار داشت: نگرانی ما این است که آیا سازمان تاکسیرانی توان کنترل و نظارت بر تاکسی‌ها را دارد که رقم کرایه واقعی نشده و بلکه دو برابر قیمت است.

    وی تأکید کرد: مدیرعامل تاکسیرانی باید تعهد دهد تا راهکاری برای نظارت بیشتر بر تاکسی‌ها ارائه دهد.

    رئیس گروه حمل‌ونقل درون‌شهری سبزوار یادآور شد: متأسفانه  اکثر تاکسی‌مترها در خودروهای حمل‌ونقل درون‌شهری خاموش است و با واقعی شدن نرخ کرایه تمامی تاکسی‌مترها باید روشن شود تا هم راننده به‌حق واقعی خود برسد وهم مسافر مبلغ اضافه پرداخت نکند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه بحث ترافیک یک مقوله اصلی و  فرهنگی است ومتاسفانه عمده خوردوهای موجود در این شهرستان تک سرنشین هستند اظهارداشت: شهرداری برای کاهش ترافیک باید پارکینگ درسطح شهر احداث کند و درموازات آن هم باید الزام ایجاد کنند که برای کارهای جزئی پیاده روی کنند.

    تعصبی ادامه داد: متاسفانه ماشین سواری در این شهر به یک تفریح و بیشتر برای پر کردن اوقات فراغت است وهمین امر باعث ترافیک سنگین دربرخی از نقاط این شهرستان شده است.

    اتوبوس ها با 20 درصد ظرفیت کار می کنند

    وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی دراین شهرستان بسیار ناچیز است ومردم همیشه نسبت به افزایش قیمت بلیت اتوبوس اعتراض دارند خاطرنشان کرد: یک اتوبوس درون شهری دراین شهرستان غیر از ساعات ترافیک با 20 درصد  ظرفیت خود کار می کند و در صورتی که ازاین اتوبوسها در شهرهایی چون تهران و مشهد از تمام ظرفیت آن استفاده می شود.

    عضو شورای اسلامی شهرسبزوار ادامه داد: سازمان اتوبوسرانی سبزوار دارای 120 دستگاه اتوبوس است که با حجم اندک مسافر در طول روز از ظرفیت تمام شده استفاده می شود ودرکنار هزینه های حقوق رانندگان و استهلاک دستگاه ها در نظر گرفته شود هزینه هنگفتی را پیش روی سازمان می گذارد.

    هزینه های اتوبوس رانی با درآمد آن همخوانی ندارد

    وی بیان اینکه بطورمیانگین در سبزوار روزانه بالغ بر 5 هزار نفر درسفرهای درون شهری از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند بیان کرد: هزینه ها و استهلاک اتوبوس ها در سراسرکشور با هم برابر است وبا این تفاوت که با فرهنگ سازی که در شهرهای بزرگ انجام شده است مردم ترجیح می دهند که از اتوبوس و مترو به جای خودروهای شخصی خود استفاده کنند.

    وی ادامه داد: متاسفانه بی توجهی و کم کاری در حوزه  فرهنگ سازی باعث شده است که آمار استفاده کنندگان از اتوبوس های سبزوار با هزینه ها همخوانی نداشته باشد واگر شهروندان سبزواری در سفرهای درون شهری خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند قول خواهیم داد که هزینه بلیط اتوبوس نیز با کاهش همراه باشد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای اسلامی سبزواربا بیان اینکه طرح تعریض خیابان ها در سطح شهرستان نسخه کارسازی نیست تصریح کرد: این طرح از لحاظ اقتصادی مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است وهمچنین ایجاد معبر جدید نیاز به طرح  جامع  دارد که در سال 84 تصویب شد وبا توجه به شرایط اقتصادی قابل اجرا نبود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو