فونیکسریمکسبهتام

پیوستن به طایفه اموات در متروی تهران

ازدحام جمعیت مترو و عدم رفع این مشکل

عصر خودرو- با باز شدن در سوت مسابقه «هل» زده می شود. اگر جلو نروی حتما زیر دست و پا، له می شوید. پاهایت دیگه در اختیارت نیست با هجوم جمعیت حرکت می‌کنید. با هر زحمتی شده یک جا برای ایستادن می‌یابید؛ تعجب نکنید اینجا متروی تهران در ساعات پیک است.

ازدحام جمعیت مترو و عدم رفع این مشکل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در تمام نقاط دنیا، شهرهای بزرگ و کوچک دارای پیک ترافیکی در طول روز و هفته هستند. پیک‌های ترافیکی برای تمام ناوگان حمل و نقلی تهران از ساعت 7تا 8:30 شروع می شود و در این مدت مردم به سختی در مترو تردد می‌کنند.

    برخی از کشورها مشکلات شهروندان در ساعت پیک را برطرف کرده و عده ای هم برای آن تدبیری نکرده‌اند.

     

    برخی از خطوط مترو از جمله خط 4 مترو به دلیل ازدحام جمعیت مردم دچار مشکلات بیشتری هستند و روزانه تعداد زیادی از شهروندان زیر دست و پا می مانند.

    یکی از مسافران مترو به خبرنگار فارس گفت: بر اثر ازدحام جمعیت امروز زیر دست و پا ماندم و اگر کمکم نمی کردند بقیه شهروندان هم روی بنده سقوط می کردند و حتما له می شدم.

    وی ادامه داد: این مشکل هر روزه ماست و هیچکس هم توجه ای نمی کنند.

    این مسافر افزود: حتما مسئولان از طریق دوربین ها وضعیت هر روزه را می بیند ولی هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

    بر اثر ازدحام جمعیت سیستم های تهویه مترو جوابگو نیست و همین امر هم مشکلاتی را ایجاد می کند حمیده یکی از مسافران مترو، گفت: حجم مسافر اینقدر زیاد است که سیستم تهویه هم پاسخگو نیست.

    وی ادامه داد: نمی دانم چرا واگن ها را افزایش نمی دهند البته همیشه در اخبار می گویند که دولت پول نمی دهد و آنها نیز نمی توانند واگن خریداری کنند ولی جالب است که هر روز تعداد ایستگاه افزایش می یابد بدون افزایش واگن.

     

    این مسافر ادامه داد: مثلا خط 3 تازه راه اندازی شده ولی هر روز یک مشکل جدید دارد و مردم معترض اند برخی مواقع یک ساعت در ایستگاه می مانیم  و قطار نمی اید وقتی به ماموران مترو هم مراجعه می کنیم می گویند در جریان نیستند.

    کریمی یکی دیگر از مسافران می گوید: گاهی اوقات آنقدر فشردگی زیاد است که احساس خفگی می‌کنم و پیاده می‌شوم، اشخاص بسیاری را دیدم که همین حالت به آنها نیز دست می دهد.

    وی ادامه داد: در چند سانتی متر مکعب 4 نفر ایستاده اند و با هر تکان مترو روی هم غلط می خورند نه توان تکان خوردن دارید و نه امکانش را.

    به گفته این مسافر همیشگی مترو، باید قید کیف و بند و بساط را بزنید و اگر سالم از مترو بیرون آمدید حتما خدا را شکر کنید.

    رضایی مسافر دیگر مترو گفت: هر چند برای مقابله با ازدحام جمعیت مترو ترفندهایی وجود دارد  که می تواند گاهی کمک‌تان کند؛ اول این است که اگر مجبور نیستند  ساعات شلوغی تردد نکنید. اما اگر مجبور بودید سعی کنید با هل وارد واگن شده و سپس خود را به کنج بکشانید تا کمتر کتک بخورید البته در بیشتر موارد کنج ها هم پر شده چرا که مسافران حرفه ای می دانند در کدام قسمت مترو بایستند تا کمتر دچار مشکل شوند.

    به گزارش فارس، کلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر یکی از شلوغ ترین شهرهاست و ترافیک و آلودگی هوا در این شهر بیداد می کند.

    اگر سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی خدمات دهند مردم ترجیح می دهند از مترو برای تردد استفاده کنند ولی به دلیل ازدحام جمیعت و مشکلات موجود برخی از شهروندان از خودورهای شخصی استفاده می کنند و همین موضوع به شلوغی شهر اضافه می‌کند.

    علی‌رغم تلاش های فراوانی که در حوزه مترو صورت گرفته اما کمبود واگن یکی از معضلات اساسی است و مردم همیشه از ازدحام جمعیت در ساعات پیک گله مند هستند و هر بار مسئولان نبود پول و اعتبارات از سوی دولت به مترو را دلیل این کار اعلام می کنند.

    ایستگاه دروازه دولت و امام خمینی 2 ایستگاه شلوغ و پرتردد هستند چرا که اتصال دو خط مهم و پرتردد متروی تهران هستند به هر حال این موضوع توجیه خوبی برای اهمیت ندادن به موضوع ازدحام دراین دو ایستگاه نیست شهروندان دراین ایستگاه دچار مشکلات اساسی هستند و باید مسئولان برای رفع مشکلات اقدامات کلیدی انجام دهند اما سالیان سال است که مشکلات در این خطوط به قوت خود باقی است.

    بر اساس این گزارش، عدم تخصیص کامل بودجه مترو از سوی دولت ماجرایی است که بارها از زبان مسئولان و نمایندگان بر آن تاکید شده است ولی باز هم مشکل حل نشده و به گفته مسئولان شهری دولت پول نمی دهد و شهرداری به تنهایی کار می کنند و تخصیص اعتبارات به صورت کامل نیست و دولت در این زمینه به مترو  بده کار است.

    در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم کمبود بودجه مورد نیاز برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و به‌خصوص مترو در تهران و کلانشهرها به اوج خود رسید.

    مجلس 2میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به متروی تهران  و کلانشهرها اختصاص داد که این امر هم راه به جایی نبرد تا اینکه این قانون به فراموشی سپرده شد.

    با روی کار آمدن دولت یازدهم و تأکیدات صورت گرفته از سوی هیأت دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهرها، این امید در دل شهروندان زنده شد تا بدینوسیله متروی تهران نیز نفسی بکشد و صدای سوت قطارهای مترو در تونل‌های بیشتری طنین‌انداز شود اما باز هم اتفاق خاصی رخ نداد.

     

    واگن‌های مترو همچنان در ازدحام مسافران گم شده اند. گلایه مسئولان شهرداری نشان می دهد که از اعتبارات مترو از سوی دولت خبری نیست و در اوایل مهر که مدارس و دانشگاه ها بازگشایی می شود ترافیک 30 درصد افزایش یافته و مشکلات هم بیشتر شده است.

    تهران نیازمند 3 هزار واگن جدید است جعفر تشکری هاشمی معاون شهرداری تهران در این باره گفت: نیاز آینده متروی تهران به سه هزار دستگاه واگن جدید است.

    وی ادامه داد: آمادگی برخی کلان‌شهرها برای افتتاح یا تجهیز خطوط مترو، فرصت بسیار مناسبی برای صنعت‌گران داخلی است تا با تمام توان نیاز بازار داخلی را تأمین کنند.

    به گفته معاون شهردار تهران، در ساخت واگن‌های مترو با فن آوری بالا به خودکفایی بالایی رسیده‌ایم.

    ساعات پیک در مترو مردم دچار مشکل هستند. محمد باقر قالیباف  شهردار تهران با اشاره به ساعات پیک و ازدحام و شلوغی قطارهای مترو در بخشی از ساعات روز گفت: در این بخش شرمنده مردم هستیم.

    وی ادامه داد: شاید به دلیل ازدحام جمعیت توجه و نگاه مردم متوجه کار فرهنگی نشود اما در بخشی از روز امکان مشاهده فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مترو وجود دارد و امیدوارم روزی برسد که با خرید واگن های بیشتر سر فاصله حرکت قطارها به دو دقیقه کاهش یابد که شاهد چنین انبوه جمعیتی نباشیم.

    ساخت تونل در مترو به خوبی پیش می رود و بهتر است به همان نسبت نیز واگن وارد شود.

    احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با انتقاد از پایین بودن فاصله برخی خطوط در زمان پیک مسافر، گفت: شهرداری در حال حاضر توانایی احداث 30 کیلومتر مترو در سال را دارد و این توسعه عمرانی نیاز به واگن و قطار دارد تا بتوانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه کنیم.

    به گزارش فارس، مشکل کمبود واگن در متروی تهران همچنان پابرجاست و تاکنون اقدام اساسی برای رفع این مشکل در ساعات پیک صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو