فونیکسریمکسبهتام

فراخوان بیش از ۶ میلیون خودرو تویوتا به دلیل نقص فنی

عصر خودرو: شرکت ژاپنی تویوتا که بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می شود روز پنجشنبه برای جمع آوری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی ساخت این شرکت به دلیل نقص فنی فراخوان داد.

فراخوان بیش از ۶ میلیون خودرو تویوتا به دلیل نقص فنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، فراخوان این تعداد خودرو روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای از سوی این شرکت اعلام شد و دلیل این اقدام خطر شکسته شدن شیشه های خودرو به دلیل نقص فنی در سیستم بالابر آن عنوان شده است.
    خودروهایی که تویوتا می گوید مشکل فنی دارد مربوط به مدل RVI است که در بین سال های 2005 تا 2010 تولید شده و این نقص فنی ممکن است با گرمای بیش از حدی که خودرو تولید می کند سبب آتش سوزی آن شود.
    این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که این شرکت بزرگ خودروسازی هنوز نتوانسته است پاسخی درخور برای مساله دستیابی گروه تروریستی داعش به خودروهای این شرکت به افکار عمومی دنیا بدهد.
    افکار عمومی مدت هاست حیرت زده شده اند که چگونه ممکن است بدون اطلاع مسوولان این شرکت، تعداد زیادی از خودروهای تولیدی جدید آن در اختیار گروههای مختلف تروریستی در عراق، سوریه و حتی لیبی قرار بگیرد.
    بیش از 2 میلیون و 700 هزار دستگاه از خودروهای مدل RVI در آمریکای شمالی و یک میلیون و 200 هزار دستگاه نیز به اروپا فروخته شده است.
    این شرکت پیشتر نیز 10 میلیون دستگاه از تولیدات خود را به دلیل معیوب بودن و عمل نکردن کیسه های ضربه گیر هوا که 8 نفر را در آمریکا به کشتن داد، فراخوان داده بود.
    تویوتا برای مرگ هر شهروند آمریکایی که با یکی از محصولات این شرکت جان خود را از دست می دهد، می بایست یک میلیارد دلار خسارات بپردازد.
    این شرکت در سال های 2009 و 2010 میلادی هم 12 میلیون دستگاه خودرو خود را فراخواند و برای رفع نقص آنها بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون دلار هزینه کرد.
    شرکت خودروسازی تویوتا در اکتبر سال 2012 میلادی نیز طی یک فراخوان هفت میلیون و 430 هزار خودرو را به دلیل بروز نقص فنی جمع آوری کرد.
    زلزله و سونامی سال 2011 ژاپن، رتبه شرکت تویوتا را در میان شرکتهای بزرگ تولیدکننده خودرو جهان به رده سوم تنزل داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو