فونیکسریمکسبهتام

سردار مومنی خواستار شد:

تامین وسایل حمل‌ونقل به تعداد زائران در مرز مهران

عصر خودرو- در دیدار فرمانده و جانشین فرمانده ناجا با رییس سازمان حج و زیارت، سردار مومنی خواستار فراهم شدن وسایل حمل‌ونقل به تعداد زائران در منطقه مرزی مهران به مناسبت اربعین شد.

تامین وسایل حمل‌ونقل به تعداد زائران در مرز مهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در دیدار با رئیس و مسئولان سازمان حج و زیارت ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به فاجعه تلخ منا اشاره کرد، گفت: با وجود گسترده بودن ابعاد فاجعه منا، مجموعه سازمان حج و زیارت به خوبی عمل کرد و توانست فضا را مدیریت کند.

    وی در ادامه به راه اندازی قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی و فعالیت های آن پرداخت و گفت: ده روز پس از اربعین سال گذشته اولین نشست این قرارگاه برگزار شد و اقدامات اولیه برای برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین امسال انجام شده است و مجموعه نیروی انتظامی از مرزبانی تا پلیس مهاجرت و گذرنامه برای برگزاری این مراسم، آمادگی اولیه یافتند البته اقدامات اجرایی دیگر در دست اقدام است.

    فرمانده ناجا تصریح کرد: سال گذشته به دلیل تأخیر برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول در برگزاری اربعین، یکسری مشکلات رخ داد که امیدواریم امسال، شاهد این مسائل نباشیم.

    سردار اشتری گفت: سازمان حج و زیارت باید پشتوانه ای داشته باشد که براساس آن بتواند دیگر وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط را در میدان حاضر کند، در واقع وزارتخانه ها نباید احساس کنند که تنها ابلاغ یک بخشنامه برای مدیریت این موضوع بزرگ، کافی است بلکه آنها باید پای کار، باشند.

    فرمانده ناجا تصریح کرد: البته سال گذشته گرچه صدا و سیما موضوع اربعین را به خوبی پوشش داد اما گاهی اوقات، تبلیغات انجام شده، همسو با فعالیت ها و برنامه های پلیس و سازمان حج و زیارت نبود و همین امر باعث می شد افراد بیشتری برای زیارت عتبات عالیات و با گمان اینکه به راحتی می توانند برای زیارت از مرز خارج شوند، رهسپار شهرهای مرزی شوند؛ تبلیغات رسانه ها و به خصوص صدا و سیما امسال باید براساس برنامه ریزی های ناجا باشد.

    وی با بیان اینکه نمی توان از سفر انفرادی افرادی که گذرنامه قانونی دارند، جلوگیری کرد، گفت: اربعین امسال نیز امکان سفر فردی و گروهی فراهم است و شرط لازم برای خروج، داشتن گذرنامه است.

    در ادامه سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا نیز گفت: با توجه به اینکه مردم در هنگام بازگشت خسته هستند و باید بتوانند با خودروهای مناسب به شهرها منتقل شوند، باید وسائل حمل و نقل عمومی و مناسب برای زائران در نظر گرفته شود.

    مومنی با تاکید بر اینکه شهر مهران گنجایش افراد و خودروهای زیاد ندارد، گفت: بهتر است این شهر را از چرخه تردد زائران خارج کنیم و تنها ستاد پشتیبانی در این شهر مستقر باشد.

    برای اربعین، تأکید پلیس بر اخذ گذرنامه باشد

    بر اساس اعلام سایت پلیس، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به ابعاد تلخ و دردآور فاجعه غم بار منا، گفت: سخنان مقام معظم رهبری باعث تسریع فعالیتهای ما در عربستان شد و حتی سخنان ایشان پس از شرفیابی، موجبات آرامش تیم تحقیقاتی سازمان حج و زیارت را فراهم کرد.

    وی گفت: هنوز 36 تن از زائران ایرانی مفقود هستند که به احتمال زیاد، دفن شده‌اند اما ما برای یافتن آنان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

    اوحدی در ادامه به برگزاری اربعین امسال نیز اشاره کرد و از پلیس خواست تا تأکید فراوانی بر مسئله گذرنامه داشته باشد.

    به گفته وی، صدهزار مکان برای اسکان در کربلا و نجف پیش بینی شده است، برنامه‌های سال گذشته را آسیب شناسی کردیم تا امسال با مشکلی مواجه نشویم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط