فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن(۴۱)

مذاکرات آلمان و آمریکا درباره رسوایی فولکس واگن

عصر خودرو- وزیر حمل و نقل آمریکا برای گفت و گو با آنتونی فاکس، همتای آمریکایی خود درباره رسوایی تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی دیزلی، به آمریکا سفر خواهد کرد.

مذاکرات آلمان و آمریکا درباره رسوایی فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، الکساندر دوبرینت در این سفر با مقامات سازمان حفظ محیط زیست آمریکا هم گفت و گو خواهد کرد.

    فولکس واگن با اقرار به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا، اعلام کرده است در حال بررسی احتمال مجهز بودن شمار بیشتری از خودروهای ساخت این شرکت به نرم افزار طراحی شده برای تقلب در تستهای مذکور است.

    بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز ماه گذشته اعلام کرده بود که 11 میلیون خودروی به فروش رفته در سراسر جهان به این نرم افزار جنجالی مجهز هستند که در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد. میزان آلایندگی بعضی از خودروهای دیزلی فولکس واگن که از این نرم افزار استفاده کرده اند 40 برابر بالاتر از سطح مجاز بوده است.

    غول خودروسازی آلمان با میلیاردها دلار جریمه و همچنین تحقیقات رگولاتوری در آمریکا روبروست.

    سفر وزیر حمل و نقل آلمان نشانه نگرانی فزاینده برلین از پیامدهای رسوایی فولکس واگن بر صنعت خودروسازی است که برای اقتصاد این کشور حیاتی شمرده می‌شود. فولکس واگن بزرگترین کارفرمای آلمان است و اقتصاددانان هشدار داده اند اگر این خودروساز متحمل خسارت مالی شدیدی شود، ممکن است آلمان شاهد از بین رفتن مشاغل زیادی باشد. میزان ضرری که این خودروساز متحمل خواهد شد تا حد زیادی به مقامات آمریکایی بستگی دارد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در این بین یک گروه محیط زیستی آلمان اعلام کرد تستهای انجام گرفته روی یک مدل جنرال موتورز از اختلاف در سطح آلایندگی مشابه اختلاف مشاهده شده در خودروهای دیزلی فولکس واگن حکایت داشته است.

    اما برند اوپل جنرال موتورز در آلمان بلافاصله ادعای این گروه را که خواستار انجام تستهای بیشتر شده بود، رد کرد.

    بنظر می‌رسد رسوایی تقلب فولکس واگن حرکت به سوی سیستمهای تست جدید را شتاب بخشیده است. اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر استانداردهای سخت گیرانه ای را برای مهاجرت برنامه ریزی شده به استانداردهای آلایندگی واقعی پیشنهاد کرده است.

    گروههای مدافع محیط زیست اروپایی از رسوایی تست آلایندگی دیزلی بهره برداری کرده و انتقاد علیه دیزل را که دی اکسید کربن کمتری در مقایسه با بنزین تولید کرده اما ذرات دوده و اکسید نیتروژون بیشتری منتشر می‌کند تشدید کرده اند.

    مقامات اروپایی هم پس از اقرار فولکس واگن به این تخلف، سرگرم تحقیقات درباره ادعاهای کلاهبرداری هستند.

    مجازات آمریکا احتمال شدیدتر از مجازاتهای اروپایی خواهد بود اما فولکس واگن در اروپا در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد. از 11 میلیون خودرویی که با نرم افزار فریبکار به فروش رفته اند، کمتر از 500 هزار دستگاه در آمریکا و حدود 8.5 میلیون دستگاه در اروپا هستند.

    مقامات صنعت خودرو مدتها از این نکته که تستهای آزمایشگاهی آلایندگی کمتری را نسبت به رانندگی در جاده نشان می‌دهند مطلع بودند اما از روال این تستها به عنوان استانداردهای یکسان برای همه مدل خودرو دفاع می‌کردند.

    اکنون فولکس واگن و مقامات آلمانی در تلاش برای ارزیابی تاثیر گسترش تحقیقات رگولاتوری هستند. سازمان حفظ محیط زیست آمریکا که در سپتامبر تقلب فولکس واگن را فاش کرد ممکن است این خودروساز را بیش از 18 میلیارد دلار جریمه کند با اینهمه هنوز معلوم نیست این سازمان چنین جریمه ای را اعمال خواهد کرد یا خیر.

    فولکس واگن در حال حاضر 7.3 میلیارد دلار برای پوشش هزینه‌های مربوط به این رسوایی اختصاص داده است اما مدیرعامل جدید این شرکت انتظار دارد هزینه‌های مذکور افزایش پیدا کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو