فونیکسریمکسبهتام

واکنش تند مدیرعامل ایران خودرو به اظهارات پژو فرانسه:

پژو از سوی سهامداران به دلیل از دست دادن بازار ایران تحت فشار است

عصر خودرو- به دنبال اظهارات اخیر مسوولان گروه پژو مبنی بر علنی کردن متن مذاکرات این شرکت فرانسوی با ایران خودرو به دلیل عدم تصمیم‌گیری شرکت ایرانی درباره آغاز مجدد همکاری‌ها، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو این اظهارات را تنها دارای مصرف داخلی در فرانسه دانست.

پژو از سوی سهامداران به دلیل از دست دادن بازار ایران تحت فشار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع ، در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات اخیر مسوولان پژو آینده حضور این شرکت در بازار ایران چه خواهد بود؟ اظهار کرد: خودروسازان جهانی از جمله پژو باید بدانند آن دوران که خودروسازان خارجی هر زمان که دوست داشتند وارد ایران می‌شدند و هر زمان که دوست داشتند به بهانه‌هایی چون تحریم، کار را متوقف می‌کردند، گذشته است.

    وی با بیان اینکه از نظر ما اظهارات اخیر مسوولان پژو تنها دارای مصرف داخلی در آن کشور است، خاطرنشان کرد: این اظهارات به دو دلیل می‌تواند بیان شده باشد. یک دلیل این است که شرکت پژو از سوی سهامدارانش تحت فشار است که چرا تاکنون نتوانسته مجددا وارد بازار بزرگی چون بازار ایران شود و به نوعی از سوی سهامدارانش از ترس از دست دادن بازار ایران تحت فشار است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: از آن سو نیز ممکن است این اظهارات به رقابتهای داخلی خودروسازان فرانسوی برای حضور مجدد و گسترش فعالیتهایشان در بازار ایران باز گردد زیرا غیر از پژو، دیگر خودروسازان فرانسوی نیز مشتاقانه به دنبال حضور در ایران هستند.

    وی افزود: ایران خودرو در دور جدید مذاکرات خود با پژو با جدیت موضوع رفتار گذشته این شرکت را دنبال کرده که اظهارنظر اخیر مدیران شرکت فرانسوی می‌تواند نوعی فرار رو به جلو در واکنش به این پیگیری طرف ایرانی باشد.

    یکه‌زارع اظهار کرد: در این زمینه باید تاکید کنم موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو در ایران و تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو از جمله شروط ایران خودرو برای آغاز مجدد همکاری با این شرکت فرانسوی بوده که از سوی این شرکت نیز پذیرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو همچنان به مذاکرات خود هم با پژو و هم با سایر خودروسازان جهانی ادامه خواهد داد. همانگونه که اعلام شده، ایران خودرو چهار شریک مهم خواهد داشت و اینکه این شرکا، کدام شرکتها هستند، بستگی به عملکرد خودروسازان خارجی و پذیرش شروط تعیین شده از سوی ما برای همکاری خواهد داشت.

    اخیرا اعلام شد که کارلوس تاوارس – مدیرعامل گروه پژو سیتروئن، اظهار کرده است:" من مشکلات را مشاهده می‌کنم. به ما حمله می‌کنند و مقالات بسیار تهاجمی علیه ما در مطبوعات (ایران) منتشر می‌شود، تنها به این دلیل که ایران را ترک کرده‌ایم".

    یک پایگاه خبری فرانسوی در این زمینه اعلام کرده است:" شرکت پژو سیتروئن به طور رسمی وضع مذاکرات با ایران خودرو را اعلام خواهد کرد تا طرف ایرانی خود را تحت فشار قرار دهد. درواقع پژو می‌خواهد به رجزخوانی‌ها و اقدامات تحریک آمیز ایران خودرو (در زمینه شراکت دوباره با پژو) پایان دهد".

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو