فونیکسریمکسبهتام

تویوتا در صدر جدول رضایت مشتری در بازار آمریکا قرار گرفت

عصر خودرو- رضایت‌مندی مشتریان یکی از مهم‌ترین اهداف خودروسازان است. از مراجعه مشتری برای خرید و برخورد فروشندگان با وی تا ارایه خدمات پس از فروش حتی پس از اتمام گارانتی، همگی در تفکر مشتری نسبت به برند خودروی خود تاثیر گذار است.

تویوتا در صدر جدول رضایت مشتری در بازار آمریکا قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، کشور ایالات متحده را می‌توان یکی از رقابتی‌ترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند خاصی تعصب ندارند و همواره با تحقیق بهترین محصول را برای خرید انتخاب می‌کنند و به همین دلیل نیز معمولا رده‌بندی فروش محصولات مختلف در این کشور برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است زیرا علاوه بر پتانسیل فروش بالای محصولات، می‌توانند از عملکرد خود نیز ارزیابی مناسبی داشته باشند.

    با توجه به موارد ذکر شده به بررسی لیست رضایت‌مندی مشتریان در زمینه 10 برند اول خودروسازی در ایالات متحده از ابتدای سال 2015 بر اساس گزارش Consumer Reports می‌پردازیم. در این میان تویوتا توانسته بار دیگر رتبه نخست این لیست را از آن خود کند تا نشان دهد علاوه بر تولید خودروهای با کیفیت، در زمینه خدمات پس از فروش نیز توانسته رضایت بالایی را از جانب مشتریان دریافت کند.

    تویوتا

    تویوتا، یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال 2013 بیش از 333 هزار نفر اعلام شد و در سال 2011 پس از جنرال موتورز و گروه فولکس‌واگن، به‌عنوان سومین شرکت خودروسازی جهان از نظر میزان فروش شناخته شد.

    اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت. شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسس و هینو موتورز است. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

    آئودی

    آئودی، شرکت خودروسازی آلمانی و تولیدکننده خودروهای لوکس است که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات در ایالت بایرن آلمان قرار دارد و مدل‌هایش را در 9 کارخانه، که در هشت کشور اروپایی مستقر است، تولید می‌کند.

    شرکت آئودی در تاریخ 16 ژوئیه 1909 توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو آلمان تاسیس شد. این شرکت از سال 1964 یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید. آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می‌شوند. سهام شرکت خودروسازی آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

    مزدا

    مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا که بانام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال 2006 حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید کرده است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.

    لکسس

    لکسس، شرکت خودروسازی ژاپنی است که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس شرکت تویوتا را بر عهده دارد. شرکت لکسس در سال 1989 توسط مدیرعامل وقت تویوتا، ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

    امروزه لکسس به برندی بین‌المللی تبدیل شده که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در 70 کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از 10 نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار به‌شمار می‌آید .

    دفتر مرکزی شرکت لکسس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر است. ریشه‌های تاسیس لکسس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد که توسط کمپانی تویوتا به‌منظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال 1983 بانام پروژه اف1 آغاز و در سال 1989 با عرضه خودروی لکسس ال‌اس راه‌اندازی شد.

    سوبارو

    سوبارو، شرکت خودروسازی ژاپنی است که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت صنایع سنگین فوجی، وظیفه تولید خودروهای سواری آن را بر عهده دارد. عمده شهرت سوبارو به علت موتورهای تختی است که در خودروهای خود از آن استفاده می‌کند. شرکت سوبارو در مدل‌های سفارشی نظیر سوبارو امیپرزا نیز، از موتورهای توربو شارژر استفاده می‌کند که بیشتر در مسابقات اتومبیل‌رانی مطرح است.

    صنایع سنگین فوجی که سازنده خودروهای سوبارو است از شرکای تجاری شرکت تویوتا به‌شمار می‌آید، به‌طوری‌که تویوتا 16٪ درصد از سهام آن را در اختیار دارد. سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکی کردن و گردآوردن دور هم است. لوگوی این شرکت مجموعه‌ای از شش ستاره است که بزرگ‌ترین ستاره در آن، نمایانگر صنایع سنگین فوجی و پنج ستاره دیگر نماد شرکت‌های تابعه آن است.

    کیا

    کیا موتورز شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه هیوندای موتور محسوب می‌شود و در سال 2013 با تولید 2.75 میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.

    کیا موتورز هم‌اکنون دارای هشت کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن 34٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگ‌ترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

    بیوک

    بیوک، شرکت خودروسازی آمریکایی است که در سال 1899 توسط دیوید دانبار بیوک در شهر دیترویت میشیگان تاسیس شد و هم‌اکنون از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی جنرال موتورز به‌شمار می‌آید.

    شرکت بیوک در حال حاضر قدیمی‌ترین خودروساز آمریکایی است که کماکان در حال تولید و فعالیت در صنعت خودروسازی است.

    هوندا

    هوندا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به دلیل تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود. شرکت هوندا در سال 1948 توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال 1959 تاکنون، بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان است. این شرکت همچنین با تولید 14 میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.

    هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند آکیورا کرد و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند. در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.

    مرسدس بنز

    مرسدس بنز شرکت خودروسازی آلمانی است که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌کند. کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد.

    این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت است که در سال 1890 توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ تأسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی بنز است که در سال 1883 توسط کارل بنز راه‌اندازی شد. در سال 1900 گوتلیب دایملر درگذشت و در 1902 پس از انعقاد قراردادی میان ویلهلم مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی تولید اتومبیل با برند مرسدس، که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود را آغاز کرد.

    در سال 1926 شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ 28 ژوئن 1926 کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند. در سال 1998 پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال 2007 در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر تشکیل شد.

    امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر به‌شمار می‌آید و همراه با آئودی و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

    هیوندای

    هیوندای، شرکت خوشه‌ای کره‌ای و چندملیتی بود، که در سال 1947 توسط چانگ جو-یانگ، در قالب یک شرکت ساختمانی، در شهر سئول راه‌اندازی شد.

    شرکت هیوندای از سال 1954 شروع به توسعه و گسترش در دیگر زمینه‌های صنعتی کرد، که درنهایت مجموعه هیوندای تبدیل به بزرگ‌ترین کمپانی زنجیره‌ای کره جنوبی شد.

    معروف‌ترین زیرمجموعه هیوندای، شرکت هیوندای موتور گروپ است، که به‌عنوان چهارمین تولیدکننده خودرو در جهان شناخته می‌شود. صنایع سنگین هیوندای نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده کشتی در دنیا به‌شمار می‌آید. شرکت هیوندای امروزه به بخش‌های مختلفی چون گروه هیوندای، هیوندای موتور، هیوندای موبیس، هیوندای استیل، مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای و ... تفکیک شده است. واژه هیوندای در زبان کره‌ای به معنی «تازه» است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات تویوتا در ایران می‌توانید به وبسایت شرکت ایرتویا به آدرس www.irtoya.com مراجعه کنید.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو