فونیکسریمکسبهتام

بی رغبتی رانندگان تاکسی

نصب تدریجی کاتالیست بر روی تاکسی ها

عصر خودرو- رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران می گوید کمیسیون تلفیق بودجه نصب کاتالیست های تاکسی ها را از اولویت خارج کرده این درحالی است که معاون شهردارتاکیدمی کند بودجه برای نصب کاتالیست ها تخصیص یافته است .

نصب تدریجی کاتالیست بر روی تاکسی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هفته گذشته، معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی شورا با اشاره به موضوع نصب کاتالیست بر روی تاکسی ها گفت: سال 89 به سبب بروز آلودگی هوا و پدیده اینورژن در طرح جامع کاهش آلودگی هوا نصب کاتالیست ها بر روی تاکسی ها الزامی شد.

    وی ادامه داد: با توجه به کاهش 70 درصدی تولید آلاینده با نصب این کاتالیست ها پیش بینی می شد این امر با جدیت فراوان دنبال شود که در وهله اول از 17 هزار تاکسی فرسوده بر روی 4 هزار دستگاه تاکسی نیز نصب شد اما متاسفانه مطلع شدیم که بر اساس تصمیم گیری کمیسیون تلفیق یا تخصیص این طرح از اولویت خارج شده است که امیدواریم با در پیش بودن آلودگی هوا و پدیده اینورژن این امر به قوت خود باقی بماند.

    آباد گفت: هزینه این طرح 4 میلیارد تومان پیش بینی شده است .

    سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که امکان نصب رایگان کاتالیست بر روی تاکسی ها فراهم است گفت: نصب کاتالیست بر روی تاکسی ها به تدریج در حال انجام است و رانندگان تاکسی به دلیل آن مجبور هستند برای نصب کاتالیست یک روز کاری را از دست بدهند تمایلی به نصب کاتالیست ندارند .

    وی ادامه داد: مشکلی برای تجهیز تاکسی ها به کاتالیست وجود ندارد و از لحاظ اعتبار نیز در این زمینه مشکلی نداریم  و تنها مشکل کم رغبتی رانندگان تاکسی است .

    با این وجود اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران  از مهلت یک ماهه به شهرداری برای تعویض کاتالیست خبر داد و گفت : نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو، جایگزینی و نصب کاتالیست دوده بر روی اتوبوس ها و تاکسی ها از جمله برنامه های مهمی است که ردیف اعتباری مشخصی در بودجه سال جاری شهرداری تهران به خود اختصاص داده اند.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: مصوبه ای در شورای شهر تهران گذراندیم که عقب افتادگی بودجه سال 93 شهرداری تهران در بودجه 94 جبران شود و قرار شد طرح تعویض کاتالیست تاکسی ها نیز در بودجه سال جاری مد نظر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه مجری طرح تعویض کاتالیست تاکسی ها شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: منتظر هستیم این طرح از سوی شهرداری ارائه شود تا بودجه اجرای آن به طور مشخص تخصیص داده شود و در نهایت اهدافی که در سال گذشته داشت جبران شود.

    این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح مذکور از اولویت خارج شده است، گفت: اینکه این طرح از اولویت خارج شده هنوز مشخص نیست اما قرار است شهرداری تهران موضوع طرح نصب کاتالیست تاکسی ها را ظرف مدت یکماه برای مواردی که در این طرح انجام نشده تعیین تکلیف کند که یک هفته از این مهلت گذشته و باید در این فرصت انجام شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو