فونیکسریمکسبهتام

چه خودروهایی در آلمان بیشتر به سرقت می روند؟

صنعت بیمه آلمان ۲۶۲میلیون یورو بابت سرقت خودرو خسارت پرداخت کرد

عصر خودرو- صنعت بیمه آلمان ۲۶۲ میلیون یورو بابت سرقت خودرو در سال ۲۰۱۴ خسارت پرداخت کرد.

صنعت بیمه آلمان ۲۶۲میلیون یورو بابت سرقت خودرو خسارت پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از به نقل از مجله بیمه آلمان، آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه های صنعت بیمه آلمان نشان می دهد میزان سرقت خودروهای بیمه شده در این کشور رو به افزایش است و در سال 2014 یک رکورد جدید در این زمینه به ثبت رسیده است. این در حالی است که خودروهای بیمه شده متعلق به شرکت های «فولکس واگن» و «لند رور» و نیز شهر برلین شاهد بیشترین میزان سرقت بوده اند.

    طبق گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه های صنعت بیمه آلمان، در سال 2014 آمار سرقت خودرو با 5 درصد کاهش 17 هزار و 895 فقره شده و برای نخستین بار پس از سال 2008 این میزان به زیر 18 هزار فقره رسیده است. این در حالی است که در سال 2000 میزان سرقت حدود 2.5 برابر بیشتر بوده است.

    در همین حال متوسط میزان خسارات پرداخت شده به هر خودرو توسط صنعت بیمه در سال 2014 رکورد 14 هزار و 650 یورو (با رشدی معادل 4.3 درصد) را ثبت کرده است، با این حال میزان کلی خسارات پرداختی در این سال با یک درصد کاهش بالغ بر 262 میلیون یورو می شود.

    در مقایسه با سال 2007 میزان خسارات پرداختی در قبال سرقت خودروها حدود یک سوم افزایش یافته و در مجموع این میزان به 50 درصد رسیده است. از سوی دیگر میزان سرقت از هر یک هزار دستگاه خودرو همچنان روی رقم 0.5 (مانند سال گذشته) مانده است.

    بررسی آمارهای مربوط به 2014 نشان می دهد میزان سرقت خودرو در ایالت های آلمان رو به فزونی است. به طور کلی در 5 ایالت میزان سرقت ها افزایش داشته که ایالت زارلند با یک ششم رشد، در صدر قرار گرفته و ایالت های هسن با رشد 7 درصد و نیز نورد راین وستفالن و برمن با کمی بیش از 3 درصد رشد در مکان های بعدی هستند.

    هر چند میزان سرقت خودرو در برلین نسبت به گذشته تغییری نداشته اما این ایالت همچنان دارنده عنوان بیشترین میزان سرقت است. برلین با 3.5 فقره سرقت از هر هزار دستگاه خودرو به عنوان پایتخت سارقان خودرو به شمار می رود. در آن سوی این فهرست نیز ایالت بایرن با 0.1 از هر هزار دستگاه خودرو شاهد کمترین میزان سرقت است.

    در بین خودروهای سرقت شده مدل های متعلق به شرکت فولکس واگن با 5 هزار فقره سرقت رکورددار هستند. شرکت آئودی با 3 هزار فقره، مدل های بی ام و با 2500 فقره و مرسدس بنز نیز با هزار فقره در مکان های بعدی قرار می گیرند. بر این اساس سارقان در سال گذشته به برخی از این خودروها اقبال بیشتری نشان داده اند؛ مدل های آئودی و بی ام، دو مدل از تویوتا و یک مدل از خودرو لند رور در بین این خودروها جای می گیرند.

    بیشترین میزان سرقت شده از یک مدل خودرو نیز مربوط به لند رور است به طوری که از هر هزار دستگاه از مدل «Range Rover» 60 دستگاه به سرقت رفته است. این رکورد سال گذشته متعلق به مدل «X6 Xdriver 40D» بود که از هر هزار دستگاه 30 دستگاه آن به سرقت رفت.

    در بین دیگر مدل ها نیز مدل های Lexus RX350 تویوتا و Land Cruiser با سه فقره، مدل S5 آئودی با 4.2 فقره، بی ام و مدل X5/X6 با 3 فقره و آئودی مدل RS5 با 4.2 فقره سرقت به چشم می خورند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو