فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۵ (۱۰)

مزدا مکتب کودو را در مفهومی RX-Vision دنبال کرد

عصر خودرو: شرکت خودروسازی مزدا در چهل و چهارمین نمایشگاه خودرویی توکیو یک مفهومی خیره کننده را به معرض نمایش گذاشت.

مزدا مکتب کودو را در مفهومی RX-Vision دنبال کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶:۰۰

به گزارش عصرخودرو به نقل از لفتلین نیوز، این کانسپت موسوم به RX-Vision شکل و فرم یک کوپه در شرف تولید را دارد که برای پیش نمایش نسل بعدی خودروهای اسپورت سری RX مزدا ساخته شده است.

نمای جلو خودرو به مدد اجزای صاحب سبکی همچون جلوپنجره سپرمانند و چراغهای جلو باریک از مکتب"کودو" مزدا(در زبان ژاپنی یعنی روح حرکت) پیروی می کند.
زمانیکه لورنس فاندن آکر طراحی برجسته هلندی شرکت مزدا را ترک کرد، مکتب طراحی جنجالی خود موسوم به "ناگار" را نیز از این شرکت با خود برد. جانشین وی سعی کرد که طراحی خودروهای مزدا را از یک حالت خنثی الهام بخش تر کند. در حالیکه فلسسفه ناگار روی جریان باد و آب در طبیعت تمرکز داشت ایده ایکو رئیس جدید بخش طراحی مزدا به تصویر کشیدن انرژی یک حیوان در حال حمله بود. از اینرو مکتب "کودو" به معنی "روح حرکت" متولد شد.

مزدا RX-Vision فضای نشستن دو سرنشین را دارد. روی داشبورد خودرو پنج نشانگر آنالوگ تعبیه شده و تنها دکمه موجود در کنسول وسط خودرو دکمه استارت است. هیچگونه سیستم سرگرمی در این مدل مفهومی در نظر گرفته نشده و داخل آن اصلا شبیه کوپه هایی که کابین آنها پر از دکمه های کنترلی است، نیست.
مزدا تصمیم گرفته مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکند. تمام اطلاعاتی که در حال حاضر درباره این خودرو وجود دارد این است که از یک موتور دورانی که قدرت را به چرخهای عقب خودرو منتقل می کند بهره می برد.

مقامات مزدا تایید کرده اند که یک سری موانع سر راه تولید انبوه RX-Vision وجود دارد. اما اگر تمام امور  طبق برنامه پیش برود این کوپه زیبا تا قبل از 2020 وارد چرخه تولید مزدا خواهد شد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو