فونیکسریمکسبهتام

اشکودا صدودهمین سالگرد تولید اولین خودرو خود را جشن گرفت

عصر خودرو: شرکت خودروسازی اشکودا جمهوری چک صد و دهمین سالگرد ساخت اولین خودرو خود را جشن گرفت.

اشکودا صدودهمین سالگرد تولید اولین خودرو خود را جشن گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری کار اند بایک، این خودروساز اروپایی اولین خودرو خود موسوم به لورن کلمنت ویتوره را در 29 اکتبر 1905 تولید کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 17 میلیون خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده است.

    خودرو ویتوره که در فرانسه به معنی خودرو کوچک است مجهز به یک موتور دو سیلندر یک لیتری با قدرت پنج کیلووات و یک گیربکس سه سرعته مجهز بود. این خودرو میتوانست به نهایت سرعت 40 کیلومتر در ساعت برسد.

    بودان ووجنار یکی از اعضای هیئت مدیره اشکودا در بیانیه ای گفت: ما به 110 سال خودروسازی خود افتخار میکنیم. واکلاو لورن و واکلاو کلمنت موسسان اشکودا به تخصص، شجاعت و انرژی خود سنگ بنای موفقیتهای آتی اشکودا را بنا نهادند. لورن و کلمنت شرکت اشکودا را در سال 1985 تاسیس کردند.   

    شرکت اشکودا از شرکتهای زیرمجموعه فولکس واگن است که اخیرا رسوایی دور زدن استانداردهای آلایندگی توسط خودروساز آلمانی دامن این شرکت را نیز گرفته است. اشکودا اخیرا اعلام کرد که یک میلیون و 200 هزار دستگاه از خودروهای ساخت این شرکت شامل خودروهایی هستند که استانداردهای آلایندگی را دور زده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم