فونیکسریمکسبهتام

با عمیق شدن بحران رسوایی؛

ضرر مالی فولکس واگن افشا شد

عصر خودرو- فولکس واگن که گرفتار بحران رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی هوا شده است، برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته ضرر مالی سه ماهه گزارش کرد.

ضرر مالی فولکس واگن افشا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز آلمانی 1.73 میلیارد یورو (1.9 میلیارد دلار) ضرر خالص در سه ماهه سوم امسال را گزارش داد و با در نظر گرفتن هزینه‌های تعمیر خودروهای دستکاری شده که درآمدش را کمتر می‌کند، درباره سود کل سال خود هشدار داد و پیش بینی کرد سود این گروه و بخش خودروهای سواری اش بر مبنای سال به سال به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

    این شرکت در سه ماهه سوم سال گذشته 2.9 میلیارد یورو سود خالص داشت.

    ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن اظهار کرد این رقم از یک سو قدرت این گروه خودروسازی و از سوی دیگر تاثیر اولیه وضعیت کنونی را نشان می‌دهد. ما هر آنچه در توان داریم برای کسب مجدد اعتماد از دست رفته مصرف کنندگان به کار خواهیم بست.

    تحلیلگران در نظرسنجی وال استریت ژورنال ضرر 1.6 میلیارد یورو را برای فولکس واگن در سه ماهه سوم پیش بینی کرده بودند.

    فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، پس از اقرار به نصب نرم افزار در خودروهای دیزلی که برای فریب دادن رگولاتورهای آمریکایی درباره سطح واقعی آلایندگی این خودروها طراحی شده بود، گرفتار بحران عمیقی شده است.

    این شرکت اقرار کرده است 11 میلیون خودروی به فروش رفته در سراسر جهان به این نرم افزار جنجالی مجهز هستند که در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بحران آلایندگی در پایان سه ماهه سوم شکل گرفت از این رو تاثیری بر فعالیتهای این شرکت نداشت. درآمد این گروه بجز درآمد جوینت ونچر چین فولکس واگن، 5.3 درصد رشد کرد و به 51.5 میلیارد یورو رسید.

    فولکس واگن در پی رسوایی تقلبش در آمریکا و اروپا تحت تحقیقات قرار دارد و ممکن است با میلیاردها دلار جریمه و پرداخت خسارت به سهامداران و مشتریانش روبرو شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو