فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران:

واحدهای بدون جواز خودرو از مراجعه‌کنندگان سوءاستفاده مالی می‌کنند

عصر خودرو- ارسلان منصوری افزود: بانک توسعه تعاون هیچ حمایت تسهیلاتی از اعضای فعال این اتحادیه نداشته است.

واحدهای بدون جواز خودرو از مراجعه‌کنندگان سوءاستفاده مالی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو اعلام کرد که بانک توسعه تعاون هیچ حمایت تسهیلاتی از اعضای این اتحادیه نداشته و گفت: این بانک در توضیح این عدم حمایت گفته که دستورالعملی برای پرداخت تسهیلات به اعضای اتحادیه دارندگان و فروشندگان خودرو ندارد.

    "بانک توسعه تعاون می گوید که در سال گذشته 20 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که بیش از 70درصداز این تسهیلات به بخش تعاون اختصاص یافته است.

    این بانک اعلام داشته که بیش ترین تسهیلات بانک توسعه تعاون درسال گذشته در اختیار بخش تعاون قرار گرفته، ضمن آنکه  یک سوم سبد تسهیلات این بانک نیز به بخش  کشاورزی و زیرشاخه های آن وبخش دیگر تسهیلات به بخش  صنعت و معدن  و سایر بخشها اختصاص یافته است.

    بانک توسعه تعاون اخیر هم گفته که اتحادیه های شرکت های تعاونی می توانند با ایجاد اعتبار در این بانک،خط اعتباری اختصاصی جهت تعاونی ها و اعضاء خود دریافت کنند."

    ارسلان منصوری تاکید کرد: تسهیلاتی که گهگاه هم شبکه بانکی کشور در اختیار فعالان این صنف قرار داده به دلیل نرخ بهره بالای بانکی مورد استقبال قرار نگرفته و تعداد اندکی که گرفتار مشکلات مالی  بوده ، به ناچار تن به دریافت این تسهیلات بانکی با نرخ بهره بالا داده آند.

    وی،با بیان اینکه استقبال جدی از سامانه ثبت اطلاعات و فعالان صنفی این اتحادیه صورت نگرفته  است، گفت: بر این اساس آمار دقیقی نیز از میزان معاملات صورت گرفته در پایتخت وجود ندارد.

    رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو گفت: به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور و کیفیت پایین خودروهای داخلی متاسفانه در 6 ماهه نخست امسال خرید از خودروهای داخلی مورد استقبال جدی قرار نگرفته است.

    وی، با اشاره به قول مساعد خودروسازان داخلی دایر بر تولید خودروهای با کیفیت ابراز امیدواری کرد که این امر به زودی محقق شود.

    منصوری تاکید کرد: خودروهای تولید داخل دارای کیفیت پایین و قیمت بسیار بالایی هستند.

    رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو افزود: تعداد نمایشگاه‌داران موجود در پایتخت نزدیک به 3 هزار و 300 واحد صنفی بوده که از این مقدار یک هزار واحد صنفی دارای پروانه فعالیت بوده و فقط 160 واحد صنفی تا اکنون اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

    به گفته وی: نزدیک به 12 هزار و 800 واحد صنفی نمایشگاه‌دار در کل کشور وجود داشته که از این مقدار فقط 8 هزار واحد صنفی اطلاعات خود را وارد سامانه ثبت اتحادیه کرده‌اند.

    منصوری گفت که واحدهای صنفی نمایشگاه‌دار بدون پروانه مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان خودرو به وجود آورده‌اند و افزود: در اتحادیه روزانه دست کم 5 شکایت از سوء استفاده این واحدهای صنفی بدون پروانه ثبت و مطرح می‌شوند.

    رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو گفت: بیش از 95 درصد افرادی که به واحدهای صنفی بدون مجوز نمایشگاه‌داران اتومبیل مراجعه می‌کنند دچار مشکل یا مورد سوء استفاده مالی قرار می‌گیرند.

    به گفته وی: بر خلاف پایتخت واحدهای صنفی بدون پروانه در شهرستان‌ها به طور متوسط 25 درصد کمتر از واحدهای صنفی بدون پروانه در تهران است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو