فونیکسریمکسبهتام

معلولیت ۱۰ درصد مصدومان حوادث ترافیکی در کشور

عصر خودرو- رییس مرکز تحقیقات حوادث دانشگاه علوم بهزیستی گفت: سالانه ۷۵۰ هزار تن در کشور بر اثر حوادث، مصدوم و ۱۰ درصد آنان بطور دائم، معلول می شوند.

معلولیت ۱۰ درصد مصدومان حوادث ترافیکی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا خانکه روز سه شنبه طی نشستی خبری در بیمارستان توانبخشی رفیده افزود: این معلولان به خدمات توانبخشی نیاز دارند و باید 10 درصد تخت های بیمارستانی مربوط به توانبخشی باشد؛ این در حالی است که بیمارستان ها زیر بار هزینه های توانبخشی نمی روند؛ چون این خدمات برای آن ها سود دهی ندارد.
    وی، ادامه داد: سنین 15 تا 45 سال بیشترین فراوانی سنی معلولیت ها را تشکیل می دهند که این معلولیت ها، اکثر مواقع در اثر حوادث ترافیکی، ایجاد می شوند؛ ضمن اینکه هر سال، 18 هزار کشته در اثر حوادث ترافیکی داریم.
    رییس مرکز تحقیقات حوادث دانشگاه علوم بهزیستی، گفت: 60 درصد حوادث برای افراد سنین 15 تا 45 سال رخ می دهد؛ بیش از 40 درصد حوادث مربوط به عابران پیاده و موتور سواران است و 50 درصد مرگ های ناشی از حوادث در صحنه تصادف و 50 درصد بقیه، حین انتقال مصدوم یا در بیمارستان رخ می دهد.
    رییس مرکز تحقیقات حوادث دانشگاه علوم بهزیستی، ادامه داد: هیچگاه بار هزینه ای معلولیت ها در کشور محاسبه نشده است؛ توانبخشی طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت شامل درمان، خدمات توانبخشی و تجهیزات کمکی است.
    وی، تاکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تنها مرجع سیاستگذاری توانبخشی در کشور به شمار می آید که اکنون در حال تدوین راهنمای بالینی خدمات توانبخشی مراجعان است.
    این مقام مسوول در مرکز تحقیقات حوادث دانشگاه علوم بهزیستی گفت: یک میلیون معلول در کشور به سر می برند که این افراد به خدمات توانبخشی نیاز دارند ؛ ضمن اینکه 7.4 درصد جمعیت کشور، سالمند هستند که در آینده نزدیک به خدمات توانبخشی نیاز دارند.
    خانکه، همچنین به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: به طور کلی هر فردی در 20 سال دوران پایانی زندگی اش به خدمات توانبخشی نیازمند است.
    وی، تاکید کرد: طبق برآوردها هر فرد معلول که 30 درصد توانایی خود را از دست داده است تا پایان عمر، سه میلیارد تومان هزینه دارد در صورتی که اگر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرد، هزینه های وی، یک دهم این رقم خواهد بود.
    خانکه افزود: سازمان های مختلف در امر توانبخشی دخالت دارند اما به نظر می رسد راهبر اصلی باید وزارت بهداشت باشد؛ دانشگاه علوم بهزیستی قرار است دفتر توانبخشی را در وزارت بهداشت راه اندازی کند اما کافی نیست.
    وی، تصریح کرد: ایران طی چند سال آینده با مشکل سالمندی و معلولیت روبرو خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو