فونیکسریمکسبهتام

در واکنش به بیانیه سازمان محیط زیست آمریکا

فولکس تقلب در موتورهای ۳۰۰۰ سی سی را رد کرد

عصر خودرو- گروه خودروسازی فولکس واگن در واکنش به گسترش تحقیقات در آمریکا روی رسوایی اخیر این شرکت مدعی شد، تقلب در تست استانداردهای آلایندگی شامل موتورهای سه لیتری این شرکت نمی شود.

فولکس تقلب در موتورهای ۳۰۰۰ سی سی را رد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از اسپاتنیک، فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد که روی موتورهای سه لیتری خود برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی نرم افزار تقلب در این تست را نصب نکرده است.

    در این بیانیه آمده است: فولکس واگن تاکید می کند که هیچ نرم افزاری روی موتورهای سه لیتری دیزلی V6 این شرکت برای پاس کردن معیارهای آلایندگی نصب نشده است.

    پس از اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا مبنی بر اینکه فولکس واگن آگاهانه برای دور زدن تست های آلایندگی نرم افزاری را روی خودروهای خود نصب کرده، تعدادی از مقامات رده بالای این شرکت استعفا دادند یا برکنار شدند.

    سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا روز گذشته نیز نامه ای را مبنی بر نقض مقررات آلایندگی به تمام شرکتهای زیرمجموعه فولکس واگن از جمله پورشه و آئودی ارسال کرد.

    خودروساز آلمانی در بیانیه ای اعلام کرد: فولکس به طور کامل با سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا همکاری خواهد کرد تا این موضوع به طور کامل روشن شود.

    از سال 2014 تاکنون حدود 10 هزار خودروی سواری دیزلی در آمریکا فروخته شده است.

    سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در نامه ای که نسخه ای از آن را روی وبسایت خود قرار داد اعلام کرده بود که متوجه شده برخی از مدلهای 2014 تا 2016 فولکس واگن، آئودی و پورشه با موتور سه لیتری امکانی دارند که تحت تست سیستم های آلاینده را خاموش کند. 

    سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا 18 سپتامبر اعلام کرد که پس از اعتراف فولکس واگن به تقلب در سیستمهای آلاینده خودروهای دیزلی برای رد کردن تست های آلایندگی، در حال تحقیق روی این شرکت است. 

    مدیرعامل جدید فولکس واگن اخیرا گفت که برآورد اولیه این شرکت مبنی بر نیاز به 6.5 میلیارد یورو برای جبران خسارت رسوایی اخیر اشتباه بوده است.

    وی افزود: 11 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تحت تاثیر این رسوایی هستند و حتی اگر نیمی از آنها به تعمیر احتیاج داشته باشند این 6.5 میلیارد یورو شامل هزار و 182 یورو برای هر دستگاه خودرو معیوب این شرکت می‌شود.

    در واقع این یک برآورد دست پایین برای تعمیر خودروهای معیوب و آرام کردن مالکان آنها است و این در شرایطی است که فولکس واگن باید هزینه های صدها شکایت حقوقی و جرایم دولتی علیه خود را نیز حساب کند.

    موسسه اعتباری کردیت سوئیس در یادداشتی پول لازم برای جبران خسارات را در بهترین حالت 23 میلیارد یورو و در بدترین حالت 78 میلیارد یورو تخمین زده است.

    این موسسه اعلام کرد: هزینه قطعی هنوز نامشخص است اما محدوده اعلام شده برای تعمیر خودروها و حل و فصل مسائل حقوقی لازم است.

    مدیرعامل جدید گروه خودروسازی فولکس واگن برنامه جدیدی را برای هدایت این شرکت به سمت خروج از بحران ارائه کرده است.

    با توجه به کاهش نقدینگی فولکس واگن که تنها در سه ماهه سوم امسال ضرر سه میلیارد و 800 میلیون دلاری را به ثبت رسانده، این خودروساز آلمانی به طور ضمنی اعلام کرده که تولید یک سری مدلهای کم هزینه را در دستور کار قرار خواهد داد.

    اگرچه مدیرعامل فولکس واگن به برند خاصی اشاره نکرده اما به نظر می رسد خودروهای لامبورگینی و بوگاتی بیشتر از سایرین تحت تاثیر این استراتژی قرار خواهند گرفت.

    مدیرعامل فولکس همچنین اعلام کرد که استراتژی کنونی این شرکت برای سال 2018 به استراتژی سال 2025 تبدیل خواهد شد. در شرایطی که استراتژی سال 2018 بیشتر روی فروش بیشتر متمرکز بود استراتژی 2025 عمدتا روی سودآوری متمرکز خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو