فونیکسریمکسبهتام

ادعای خسارت پژو از ایران‌خودرو؟

عصر خودرو : ایران‌خودرویی‌ها در حالی این روزها برای گرفتن غرامت از پژو به صرافت افتاده‌اند که به گفته کارشناسان، امکان دریافت خسارت برای خودروساز فرانسوی نیز وجود دارد.

ادعای خسارت پژو از ایران‌خودرو؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، همین چندی پیش بود که خبر رسید مسوولان ایران‌خودرو خواستار دریافت غرامت از پژو شده‌اند، غرامتی که به ترک ناگهانی ایران از سوی خودروساز فرانسوی مربوط بوده و چند میلیون یورو برآورد می‌شود.

    حرف ایران‌خودرویی‌ها این است که پژو چون زودتر از موعد اتمام قرارداد، ارتباط با این شرکت (ایران‌خودرو) را قطع کرده، باید بابت خسارت وارده (ناشی از افت تولید)، غرامت بپردازد. حتی گفته شده که ایران‌خودرو پرداخت غرامت را پیش شرط همکاری دوباره با پژو دانسته و این موضوع به اطلاع فرانسوی‌ها نیز رسیده است. این در حالی است که مسوولان پژو نه‌تنها خود را بابت ترک ناگهانی ایران به دلیل احترام به قوانین بین‌المللی مقصر نمی‌خوانند؛ بلکه ظاهرا حق شکایت و دریافت خسارت از ایران‌خودرو را نیز حق‌شان می‌دانند. ماجرا از این قرار است که پس از رفتن پژو در اوایل سال 2012، ایران‌خودرو همچنان به تولید محصولات این شرکت از جمله مدل 206 ادامه داد و این کار از نظر خودروساز فرانسوی، تخلف به‌شمار می‌رود. در واقع از نظر پژویی‌ها، ایران‌خودرو نباید محصولات این شرکت را در حالی که ارتباط دو طرفه شان قطع شده، ادامه می‌داد. هرچند کارشناسان معتقدند پژو می‌تواند علیه ایران‌خودرو (بابت تولید بدون مجوز محصولاتش) اقامه دعوی کند، اما در عین حال تاکید می‌کنند که این شرکت دست به چنین کاری نخواهد زد؛ زیرا در این صورت بازار ایران را از دست خواهد داد. به‌عبارت بهتر، سلاح ایران‌خودرو در برابر پژو، «بازار ایران» است و سلاح پژو در مقابل ایران‌خودرو نیز «اقامه دعوی در محافل حقوقی». این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، سلاح خودروساز ایرانی قدرتمندتر بوده و از همین رو بسیار بعید است پژو در این عرصه توان پیروزی بر آبی‌های جاده مخصوص را داشته باشد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو