فونیکسریمکسبهتام

حسینی صدر مطرح کرد:

اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس

لزوم کاهش مدت زمان معاینه فنی خودرو

عصر خودرو- سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر کاهش مدت زمان معاینه فنی خودرو در جریان اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تاکید کرد.

اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، مؤید حسینی صدر  درباره وضعیت معاینه فنی خودروها، گفت: کاهش سن معاینه فنی خودرو در شرایطی که کیفیت فنی خودروها کاهش یافته بسیار ضروری است، لذا لازم است قانون معاینه فنی که در حال حاضر 5 سال است اصلاح شود.

    نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در مدت زمان 5 ساله، توازن فنی خودروها بهم می‌ریزد، تصریح کرد: معاینه فنی خودروهای صفر باید به دوسال کاهش یابد و برای سایر خودروها به صورت هرساله باشد، البته درخصوص خودروهای سنگین نیز ضرورت تغییر مدت زمان معاینه فنی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه صدا وسیما در این زمینه می‌تواند هشدارهای لازم را به مردم برای انجام معاینه فنی خودرو بدهد، افزود: وزارت کشور در ملزم ساختن پلیس راهور برای انجام معاینه فنی خودروها باید اقدامات لازم را انجام دهد، هرچند شهرداری هم می‌تواند در ایجاد مراکز معاینه فنی خودور موثر واقع شود.

    حسینی صدر با اشاره به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، گفت: این لایحه در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته، البته نمایندگان در خصوص کاهش مدت زمان معاینه فنی پیشنهاداتی را ارائه کرده اند که در جلسات بعدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدر مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، مدت زمان معاینه فنی تغییر خواهد کرد چراکه با توجه به اینکه در آستانه سردی هوا و به تبع آلودگی هوا هستیم، این تغییر و تحولات که به یقین در کاهش آلودگی هوا نقش اساسی دارد، لازم و ضروی است.

     ولی الله آذروش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به سهم 80 درصدی خودروها در آلودگی هوای تهران گفت: از سه میلیون دستگاه خودروی مشمول معاینه فنی در تهران تنها 230 هزار خودرو از ابتدای امسال تاکنون به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 هزار خودروی کاربراتوری در تهران در حال تردد هستند گفته است: آلودگی آنها در حال خوشبینانه 20 برابر یک خودرو با استاندارد پایین یورو2 است و عامل 45 درصد آلودگی شهر تهران ناشی از تردد همین 300 هزار خودرو است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو