فونیکسریمکسبهتام

کوچک‌مردان مرسدس‌بنز

عصر خودرو: خودروسازان شخصیت محصولاتشان را با کد‌گذاری ونام‌گذاری اتاق‌ها مشخص می‌کنند و به مرور با تغییر در مشخصات فنی ، آپشن‌ها و دیگر مشخصات یک اتاق کد آن را تغییر می‌دهند.حتما تا کنون با کد‌بندی‌های عددی ب‌ام‌و یا کد‌های ترکیبی حروف و اعداد مرسدس‌بنز روبرو شده‌اید و از خود پرسیده‌اید که این اتاق چه خصوصیاتی دارد ؟

کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز
  • کوچک‌مردان مرسدس‌بنز

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برای درک بهتر سبد محصولات خودروسازان در قدم نخست باید تنوع اتاق‌های آن‌ها را شناخت. به همین منظور از این هفته به بررسی انواع اتاق محصولات خودروسازان مطرح خواهیم پرداخت و در قسمت نخست به سراغ دو کلاس نخست از سبد محصولات مرسدس‌بنز یعنی کلاس A و B خواهیم رفت.

A - Class

کوچکترین عضو خانواده مرسدس بنز کلاس A  نام دارد، که از سال 1997 تا به امروز به عنوان خودرو کامپکت تولید می شود. نسل اول این خودرو در انتهای دهه 90 میلادی با کد اتاق W168 معرفی شد و سایت تولید آن در برزیل تا سال 2004 فعالیت می کرد.نسل بعدی این کلاس با کد اتاق W169 در سال 2005 معرفی شد و تا سال 2012 تولید می شد اما آخرین نسلِ ته‌تغاری مرسدس بنز، که سایت تولیدی آن در فنلاند است با کد اتاق W176 در سال 2012 رونمایی شد و امسال هم فیس لیفت جزئی را تجربه کرد.
مدل تیونینگ شده این کلاس توسط AMG با عنوان A45 شناخته می شود و یکی از چابک‌ترین هاچ بک های حال حاضر دنیا است.

B- Class

برادر بزرگتر کلاس A با شاسی کشیده تر و ارتفاع بیشتر با نام کلاس B به عنوان خودرویی کامپکت MPV در اشتوتگارت ساخته می شود.این کلاس خلوت ترین خانواده مرسدس است و شناختن آن کار سختی نیست.کلاس B مرسدس که از سال 2005 تا کنون تولید می شود،اولین نسل خود را با کد اتاق W245 معرفی کرد. و در سال 2011 موفق به رونمایی دومین نسل خود یعنی W246 شد. در این کلاس مدل تیونینگ شده ای از AMG وجود ندارد و مدل های 180، 200 و 220 قابل دسترس هستند هر چند که خودروی B-Class Electric Drive جای خالی AMG را  در این کلاس پر کرده است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط