فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی ولوو خبرداد:

شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد

عصر خودرو- شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد.

شرکت ولوو فعالیت خود در ایران را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. با این وجود ایران برای شرکت ولوو پیش از اعمال تحریم های اقتصادی یکی از مهم ترین کانون های تولید کامیون در جهان محسوب می‌شد. پیش از روی کار آمدن دولت نهم و دهم، ایران چهارمین سایت تولید کامیون بود البته این فعالیت های با روی کار آمدن آن دولت رو به سردی گذاشت و با اعمال تحریم ها کاهش شدید یافت.


    بهر شکل در حال حاضر شرکت کامیون سازی ولوو قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها فعالیت خود در ایران را افزایش دهد. در این راستا،  کینا والک سخنگوی شرکت کامیون سازی ولوو به اقتصاد نیوز گفت:  نگاه ما برای افزایش فعالیت در ایران مثبت شده است و با توجه به برداشته شدن تحریم ها ما آینده را مثبت می بینیم البته هم اکنون فعالیت ما در ایران کوچک است.


     براساس اطلاعات شرکت ولوو، 10 سال پیش ایران سالانه با تولید 10 هزار و 900 کامیون ولوو چهارمین تولیدکننده این کامیون ها در جهان بود.
    در سال 84 تولید کامیون های ولوو در ایران به 10 هزار و 900 دستگاه رسیده بود و ایران در آسیا بزرگترین تولیدکننده کامیون های ولوو محسوب می شد.

    در آن سال ها ایران در حالی چهارمین تولیدکننده کامیون ولوو در جهان بود که ایالات متحده با تولید 32 هزار و 256 دستگاه کامیون در سال مقام اول، بلژیک با تولید 30 هزار و 377 دستگاه مقام دوم و سوئد با تولید 17 هزار و 903 دستگاه مقام سوم قرار داشتند .در همین مدت،  آمار تولید کامیون های ولوو در آمریکای لاتین و در کشور برزیل هشت هزار و 333 دستگاه بود .

    در آن زمان قرار بود سالانه دو هزار دستگاه کامیون از ایران به شبکه جهانی ولوو صادر شود اما سردی روابط سیاسی ایران با اروپا و پس از آن تحریم ها ، داستان تولید خودرو های تجاری ولوو در ایران را طور دیگه رقم زد.

    تولید کامیون در ایران در سال 84 در حدود 32 هزار دستگاه بود این عدد در سال 92 به 14 هزار دستگاه رسید . البته تولید کامیون در سال 93 با رشد چشمگیر به 21 هزار دستگاه رسید ه است .با برداشته شدن تحریم ها شرکت مرسدس بنز همکاری خود را برای تولید کامیون دوباره با ایران خودرو دیزل آغاز کرده است.

     غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل  گفته است با توجه به مذاکرات انجام شده با شرکت مرسدس بنز  نسل جدید کامیون کشنده اکتروس در سال آینده به بازار ایران خواهد آمد.

    وی در خصوص مراحل مذاکرات این شرکت با مرسدس بنز نیز خاطرنشان کرده  که روابط ما با این شرکت به سرعت در حال بهبود و پیشرفت است و در آینده نزدیک شاهد ورود چند محصول جدید از این شرکت به سبد محصولات ایران خودرو دیزل خواهیم بود.

    مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از فناوری و دانش فنی روز شرکت مرسدس بنز در محصولات شرکت ایران خودرو دیزل از توافق صورت گرفته برای استفاده از موتور جدید سری 900 مرسدس بنز بر روی کامیونت آرنا خبر داد که هم‌اکنون این محصول در حال طی مراحل آزمون کیفی خود است.

    وی افزود: موتور جدید سری 900 مرسدس بنز که از توان واستاندارد بالاتری نسبت به موتورهای موجود برخوردار است، قرار است در شرکت ایدم به تولید رسیده و در مینی‌بوس آرین نیز جایگزین موتور فعلی شود.

    در دوران درخشان تولید کامیون ایران طی سال های 76 تا 84 دو شرکت ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل با دو نشان مرسدس بنز و ولوو رقابت شدیدی با هم داشتند و حالا با افزایش فعالیت مرسدس بنز شرکت  ولوو هم بیش از گذشته به بازگشت به بازار ایران می اندیشد  و احتمالا دوباره سعی می کند که همکاری گسترده ای با شریکش سایپا دیزل برقرار کند .

    در کنار این دو شرکت شرکت های کامیون سازی اسکانیا و رنو تراکز نیز سعی خواهند کرد فعالیت خود در ایران را گسترش دهند هم‌اکنون حدود 300 هزار دستگاه کامیون‌ در ایران تردد می‌کنند که دو سوم آن فرسوده است و این مسئله کابوس جاده‌های ایران است.

    گنجایش سالانه بازار کامیون در ایران در صورت خروج کامیون های فرسوده بیش از 40 هزار دستگاه است ؛ اما عدم خروج کامیون‌های فرسوده با شرایط مناسب از سوی دولت هر روز بر تعداد کامیون‌ها در ایران می‌افزاید و این امر سبب شده است که میزان دستمزد حمل و نقل نیز کمتر شود. 

    در حالی که همه از فرسوده بودن خودروهای سواری سخن می گویند کمتر کسی به این نکته دقت می کند که بیش از نیمی از ناوگان تجاری ایران فرسوده است فرسودگی که سبب شده ایران در ترانزیت منطقه ای جای خود را به رقیبان ترکش واگذار کند .

    آلودگی یک خودرو سنگین چندین برابر یک خودرو سواری است. و از طرفی سالانه میلیون ها دلار تنها به خاطر مصرف خارج از استاندارد این کامیون ها دود می شود چایگزین نشدن این کامیون ها و توان پایین رانندگان برای خرید کامیون نو هم کارخانه های کامیون ساز را با رکود مواجه کرده است .

    البته نبود کامیون ارزان و با کیفیت هم سبب شده جایگزینی ناوگان پیر ایران با مشکل اساسی روبرو باشد مشکلی که عده ای سعی کردند با کامیون های چینی برطرفش کنند اما این راه حل هم در نهایت تبدیل به کابوس جاده های ایران با فجایع به بار آمده توسط کامیون هوو شد .

    هنوز هیچ طرح جامعی در خصوص خروج کامیون‌های فرسوده وجود ندارد و این در حالی است که هر روز ناوگان ایران در حال پیرتر شدن است؛ به طوری که مصرف سوخت و آلودگی این وسایل به همراه ایمنی آنها در حالت بحرانی قرار دارد و ناوگان ترابری ایران نیز وضعیت مناسبی ندارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو