فونیکسریمکسبهتام

تویوتا کرولا خودرویی جاویدان

عصر خودرو- در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفت‌اند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته به‌حساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانه‌ای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را می‌توان یافت که قابل قیاس با او باشد.

تویوتا کرولا خودرویی جاویدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در مدت نیم‌قرنی که از ورود این مدل به بازارهای جهانی می‌گذرد همواره حرکت تدریجی و رو به رشدی را از خالقان این خودرو شاهد بوده‌ایم، در هر نسل، از تغییرات رادیکال سخت اجتناب گردیده ولی در عین حال از دستاوردهای نوین عالم نیز بهره گرفته شده و در جای‌جای آن تازگی به دور از دل‌زدگی به کار رفته است؛ این امر هم خودش به تنهایی دستاورد مهمی است، زیرا پیش از آن بسیار دیده شده که برخی از خودروها، در برهه ای از زمان، تمامی عالمیان را به جوش و خروش درآورده‌اند ولی نسل‌های بعدی آنها نتوانسته آن حس پیشین را دوباره در میان دوستدارانش زنده نماید؛ حسی ناشی از هیجان و تازگی و اینکه برای دیدن خودروی مورد علاقه‌ات بی‌تاب شوی و…
    در کشور ما نیز این خودرو کاملاً شناخته شده است و علاوه بر آن از پیشینه نیک و درخوری برخوردار است؛ از این مدل در سیستم تاکسیرانی کشورمان نیز بهره گرفته شده و امتحان خود را به‌تمامی پس داده است؛ در جایی خواندم که برخی از مدل‌های کرایه ای و دهه نودی این خودرو، مرز یک میلیون کیلومتر کارکرد را نیز به‌سلامت طی کرده‌اند و این امر به تنهایی گواهی است بر کیفیت بسیار خوب این خودرو. این خودرو در دو نسخه اروپایی و آمریکایی عرضه می‌شود که نسخه موجود در ایران مربوط به بازار اروپاست و از طراحی شیک‌تر و زیباتری نسبت به همتای آمریکایی خویش برخوردار است.
    شاید این خودرو را بتوان از پرفروش‌ترین مدل‌ها در بازار خاورمیانه دانست (البته به‌جز ایران). علاوه بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در آنها کرولا خودرویی متوسط و در دسترس همگان محسوب می‌گردد؛ در همسایه شرقی ما یعنی کشور افغانستان نیز، تویوتا کرولا بیش از 90 درصد خودروهای در حال تردد را تشکیل می‌دهد و تمامی نسخه‌های این خودرو، اعم از مدل‌های دهه نودی تا امروزی آن، در خیابان‌های این کشور در حال حرکت‌اند؛ بهای تقریبی این مدل‌ها نیز در این اقلیم از حدود 1500 – 2000 دلار برای مدل های دهه نودی (میلادی) تا 16000 – 20000 دلار برای مدل‌های جدید متغیر است. این خودرو آن‌چنان در این کشور جا افتاده است که مردم این دیار تمامی خودروهای کوچک و جمع‌وجور را کرولا خطاب می‌نمایند! این وضع نه با این شدت، بلکه تا حدی کمتر در کشور پاکستان نیز برقرار است؛ سرزمینی که سال‌هاست که در آن مدل‌های مختلف تویوتا و از جمله کرولا مونتاژ می‌گردد. از دیگر ممالک همسایه که تویوتا کرولا در آن تولید و عرضه می‌شود کشور ترکیه می‌باشد.
    نمای ظاهری
    تویوتا کرولا 2015، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش می‌کشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کناره‌های بدنه امتداد یافته و چراغ‌های جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپ‌های جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکن‌ها را دریافت خواهید نمود.


    کابین
    داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش می‌گذارد، این بخش توسط باریکه ای نقره‌ای‌رنگ به دو قسمت تقسیم می‌شود. تریم مشکی پیانو به‌طور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبه‌دنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگه‌دارنده های فنجان‌ها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفته‌اند، این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیده‌اند.
    مهندسی
    با به‌کارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچه‌های گاز کاسته شده و به شما کمک می‌کند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج می‌نماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود می‌بخشد.
    آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
    برای قلب تپنده کرولا از پیشرانه 2.0 لیتری بهره گرفته می‌شود. این موتور به همراه یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل 143 اسب بخار و گشتاوری برابر با 186 نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.
    ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب است و دینامیک خوبی را به نمایش می گذارد. به طور مثال این خودروی 1350 کیلویی ظرف 9.7 ثانیه از سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد و در زمان کروز با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی 3000 دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم 195 کیلومتر بر ساعت می باشد.
    مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز 7.3 لیتر در صد کیلومتر می باشدکه نسبت به رقبای موجود در حد خوبی قرار می گیرد.
    جمع بندی نهایی
    تویوتا کرولا 2015 به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان کره ای ها و همچنین ارزان‌تر از مزدا 3 و نیز جادارتر از هوندا سیویک می‌باشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبه‌های شک‌برانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبه‌دنده چهار سرعته. اما همه این موارد را می‌توان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیاست، وارد نماید.
    برای مشاهده سایر مشخصات فنی، امکانات و همچنین قیمت و شرایط فروش تویوتا کرولا اینجا را کلیک کنید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو