فونیکسریمکسبهتام

نخست وزیر فرانسه:

مخالف ادغام رنو و نیسان هستیم

عصر خودرو- دولت فرانسه بزرگترین سهامدار شرکت رنو میخواهد که شراکت رنو با نیسان موتور به همین شکل کنونی ادامه پیدا کند و مخالف ادغام این دو خودروساز است.

مخالف ادغام رنو و نیسان هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بلومبرگ، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به رادیو اروپا 1 گفت: آنچه ما می خواهیم حفظ این شراکت است و به دنبال ادغام دو شرکت نیستیم.

    والس خاطرنشان کرد: هیچ مخالفتی با این شراکت وجود ندارد و فرانسه به مقامات اجرایی رنو و نیسان اعتماد دارد.

    وی تاکید کرد: دولت فرانسه ممکن است سهام خود در رنو را از 19.7 درصد به 15 درصد کاهش دهد.

    پس از اینکه دولت فرانسه بدون مشورت با کارلوس غصن مدیرعامل رنو-نیسان سهام خود را در رنو افزایش داد، ساختار شراکت رنو- نیسان در هفته های اخیر قدری تنش زا شده بود.

    غصن که از حمایت هیئت مدیره رنو برخوردار است مخالف تلاش دولت فرانسه برای استفاده از یک قانون جدید برای دو برابر حق رای خود در رنو به عنوان یک سرمایه گذار بلندمدت است.

    فرانسه متعهد شده که هر زمان شرایط بازار بهبود پیدا کرد سهام اضافه شده 4.7 درصدی خود را خواهد فروخت و به زمان آن اشاره نکرده است.

    پیشتر رویترز گزارش داده بود که وزیر اقتصاد فرانسه شرکت رنو را تحت فشار گذاشته که ادغام کامل با شریک استراتژیک خود نیسان را تحت شرایط دولت بپذیرد.

    منابع آگاه دولتی گفتند، امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد فرانسه ماههاست که از مدیرعامل رنو-نیسان خواسته یک گروه کاری مشترک با مقامات دولت برای بررسی سناریوهای این ادغام که رنو را با شریک سودآورتر گره خواهد زد و باعث حفظ کارخانه ها و مشاغل در فرانسه خواهد شد بررسی کنند.  

    منابع آگاه افزودند: این در حالیست که کارلوس غسن که ریاست هر دو شرکت را برعهده دارد به این در خواستها بی اعتنا بوده و ممکن است در عوض مجبور شود گزینه های خود را در زمینه ادغام اجرا کند.

    این گزینه ها شامل ایده هایی برای ادغام کامل با نفوذ کمتر دولت فرانسه که در سال 2013 افزایش یافت می شود.

    رنو 43.4 درصد سهام نیسان را در اختیار دارد در حالیکه شرکت ژاپنی تنها 15 درصد سهام رنو را بدون حق رای در اختیار دارد.

    نیسان در واکنش به درخواست ماکرون پیشنهاد پایان دادن به نظارتهای دولت فرانسه از طریق در اختیار گرفتن سهم بیشتری از رنو را مطرح کرده تا نسبت متعادل تر 25 به 35 بین سهام طرفین برقرار شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو