فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

صاحبان مینی‎بوس‌های فرسوده می توانند وارد ناوگان تاکسیرانی شوند

عصر خودرو- معاون شهردار تهران از آمادگی مدیریت شهری برای تعویض مینی بوس های فرسوده با تاکسی خبر داد.

صاحبان مینی‎بوس‌های فرسوده می توانند وارد ناوگان تاکسیرانی شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: در آینده ای نزدیک دیگر ایستگاه های نیمه شمالی خط 3 مترو که اکنون آماده بهره برداری است، افتتاح خواهد شد. ضمن آنکه تلاش می شود خط 6 و 7 مترو با تلاشی روزافزون به پایان برسد.

    وی با بیان اینکه صبح فردا ایستگاه نعمت آباد در جنوب غرب تهران به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: دسترسی های اتوبوس و تاکسی برای این ایستگاه فراهم شده است.

    معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش به جای طرح فعلی زوج و فرد گفت: معتقدم این طرح با دانش روز و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی دنیا طراحی شده و به طور قطع بهترین اثربخشی را خواهد داشت گرچه تغییر عادات همیشه برای شهروندان سخت بوده است.

    تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت دیروز و امروز هوای تهران تصریح کرد: 146 ppm میزان غلظت آلاینده های تهران به مفهوم وضعیت نامطلوب هواست به همین منظور برای گذر از این وضعیت باید تجربیات سایر کشورهای دنیا را به کار گرفت.

    معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر استاندار تهران و رئیس سازمان محیط زیست گفت: اینکه امسال شاهد وضعیت اضطرار آلودگی هوا نبودیم به دلیل ارتقا کیفیت سوخت بوده اما به مفهوم جلوگیری از انتشار آلاینده ها نیست. به طور حتم از یک خودروی فرسوده از رده خارج و یا یک خودروی کاربراتوری نمی توان خروجی غیر از آلودگی متصور شد.

    به گفته وی عده ای معتقد هستند طرح زوج و فرد برای روانی ترافیک تاثیرگذار است که آن هم یک راه حل مقطعی بوده اما آنچه برای کاهش آلایندگی هوا و سلامت شهروندان مدنظر است در طرح زوج و فرد مورد انتظار نیست.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه طرح کاهش، طرحی مبتنی بر مطالعات علمی است، گفت: دیر یا زود آنان که با اجرای آن موافقت نکردند به پیامدهای مخاطره آمیز سلامت شهروندان پی خواهند برد و به سمت طرح LEZ روی خواهند آورد.

    وی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها اعم از رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب پل ارتباطی شهروندان و مسئولین است، گفت: حوزه ترافیک خود یک رسانه است که روزانه در فرصتی 20 دقیقه ای در فاصله تردد، با شهروندان در ارتباط است. رسانه ها با اطلاع رسانی به موقع و مطالبه گری از سوی شهروندان زمینه ساز فرهنگسازی ترافیکی در شهر هستند.

    تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ترافیکی از شهر نشات گرفته از رفتارهای غلط ترافیکی شهروندان است، گفت: رسانه ها می توانند نقش بسیار موثری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان ایفا کنند.

    وی در مورد سرانجام نوسازی مینی بوس های فرسوده نیز گفت:‌باتوجه به فرصت دولت برای اختصاص وام نوسازی و همچنین کمک بلاعوض شهرداری یکی از گزینه های رانندگان مینی بوس اسقاط خودرو و دریافت وام برای نوسازی مینی بوس است اما این آمادگی وجود دارد که به جای مینی بوس خودروی تاکسی به این افراد داده شود و در حال حاضر این دو گزینه پیش روی رانندگان مینی بوس های فرسوده قرار گرفته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو