فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول خبر داد:

برنامه سایپا برای عرضه سهام یک شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی

عصر خودرو- معاون مالی و اقتصادی سایپا از برنامه عرضه بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی در فرابورس خبر داد.

برنامه سایپا برای عرضه سهام یک شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بورس پرس، سیروس شجاعی برجویی اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در گروه سایپا، پس از اصلاح ساختار مالی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار و ثبت این شرکت به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و سپری کردن فرآیند پذیرش و درج سهام در فرابورس، شاهد عرضه اولیه سهام آن خواهیم بود.

    وی درباره مختصات و ویژگی های این شرکت در نوبت واگذاری توضیح داد: بعد از اخذ مجوز سازمان بورس و افزایش سرمایه 200 میلیارد تومانی ، سرمایه آن به 500 میلیارد تومان رسیده و مراحل نهایی ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ها طی می شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: ارزش بازار پرتفوی بورسی نیوان ابتکار بیش از 300 میلیارد تومان بوده و مازاد ارزش مناسبی نسبت به بهای تمام شده در این شرکت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

    شجاعی برجویی مهم‌ترین دارایی‌های بورسی نیوان ابتکار را سرمایه‌گذاری در 32 درصد از سهام پارس خودرو، 15.5 درصد از سهام سایپا دیزل، 10 درصد از سهام زامیاد و 4.5 درصد از سهام لیزینگ رایان سایپا با قیمت تمام شده مناسب اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری غیربورسی نیوان ابتکار نیز شرکت سایپا کاشان با مالکیت 51 درصدی است.

    وی با ابراز امیدواری اینکه تقویت زیرساخت‌های شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار، اصلاح ساختار مالی و تکمیل فرآیند پذیرش و درج نماد نزد فرابورس و سازمان بورس ظرف 6 ماه آینده انجام شود ، خاطر نشان کرد: هیات مدیره نیوان ابتکار نیز برنامه‌ریزی لازم را برای تحقق این هدف انجام داده تا این شرکت به عنوان یک نهاد مالی و سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه ایفای نقش کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو