فونیکسریمکسبهتام

منطقه ۱۲ با ۹۳ درصد پوشش حمل و نقل عمومی آرمانی‌ترین شرایط را دارا است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۹۳ درصد پوشش حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو در منطقه ۱۲ وجود دارد که این منطقه را در شرایط آرمانی از لحاظ حمل و نقل عمومی قرار داده‌ است.

منطقه ۱۲ با ۹۳ درصد پوشش حمل و نقل عمومی آرمانی‌ترین شرایط را دارا است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گزارش هرندی با موضوع ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران واقع در منطقه 12 اظهار کرد: منطقه 12 رشد اقتصادی و صنعتی است که به دلایل مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و آنچه مهم است ایجاد وضعیت مطلوب و بازگرداندن حیات دوباره برای بهره‌برداری از این مجموعه تاریخی در سطح توجه قرار دارد.

    وی افزود: این منطقه با مناطق دیگر تفاوت ماهیتی دارد چرا که مراکز تاریخی ، 6 وزارتخانه،سفارتخانه و بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد که این منطقه را از سایر مناطق متمایز کرده است.

    تشکری هاشمی با اشاره به آسیب‌های موجود در این منطقه گفت: بار و کالا، موتور سیکلت و انضباط ترافیکی از جمله مواردی است که عدم برطرف کردن مشکلاتش آن به آسیب‌هایی مبدل می‌شود که از جمله آن ها جا به جایی وسیع بار، نابه سامانی حاملان بار،اختلال درفروش از جمله عمده فروشی و خرده فروشی همین طور تردد حجم بالای عابران پیاده در بازدید از مراکز تاریخی و تداخل عابران حاملان بار و وسایل نقلیه از دیگر موضوعات مطروحه در این منطقه است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: وضعیت موتور سیکلت سواران و عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی آن ها از دیگر موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین در بحث حمل و نقل عمومی باید توجه داشت که تردد تاکسی‌ها در این منطقه متمرکز شده است.

    وی اضافه کرد: حمل بار، کمبود ایستگاه‌ها، فرسودگی ناوگان تاکسیرانی و کمبود گردشگری از دیگر آسیب‌های مورد توجه منطقه 12 محسوب می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه انضباط ترافیکی لازمه این منطقه است، افزود: تردد در خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز و عبور غیر مجاز در مسیر‌ها از جمله مواردی است که باید برای آن ها چاره اندیشی شود.

    تشکری هاشمی در ادامه گفت: در دو دهه اخیر تلاش‌های چشمگیری انجام شده و مطالعات محلی و موضعی انجام گرفته است به طوری که ساماندهی میدان امام خمینی (ره)در دهه 70 و سایر میادین مهم شهر از جمله این موارد بود که در دهه 80 گامی فراتر و با عنوان طرح جامع ترافیک برداشته‌ایم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باید مطالعات محلی را در این منطقه افزایش دهیم اضافه کرد: باید به موضوع پیاده راه‌ها بیشتر بپردازیم و انسان‌ محوری را در حمل و نقل و طرح ارتقای کیفیت مورد توجه قرار دهیم.

    وی گفت: در بحث حمل بار باید به شناسایی دروازه‌های ورودی و ایستگاه‌های داخلی بپردازیم و آمارها نشان داده است که از شمال 400 تن از شرق 280 تن از جنوب 900 تن واز غرب 400 تن ورود و خروج کالا داشته‌ایم که روزانه در حدود دو هزار تن بار به سمت این محدوده کوچک از جمله پارچه، لباس و لوازم التحریر جابه‌جا می‌شود.

    تشکری هاشمی افزود: در شش نقطه 61 درصد ورود بار را داریم که این موضوع در بحث و خروج بار با رقم 55 درصدی متفاوت می‌شود.

    وی با ارائه آماری در خصوص جابه‌جایی بار با وسایل نقلیه متفاوت تصریح کرد: 72 درصد توسط وانت بارها،8 درصد توسط کامیون‌ها،50 درصد گاری‌های متعدد و 30 درصد گاری‌های متفرقه در بحث حمل بار سهیم هستند که اگر بخواهیم ساعت اوج را ذکر کنیم ساعت 11 الی 12 و 15:30 تا 16:30 عصر از نقاط اوج بار هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: 73 درصد مبدا بار از تهران است که این رقم با 40 درصد در مقصد تعریف شده است.

    تشکری هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه بازار فقط در بحث تجارت محدود نشده و انبارداری یکی از موضوعات مورد توجه این منطقه است، ادامه داد: نگهداری وسایل در بازار و در انبار از جمله مواردی است که می‌توان به رقم 50 درصدی نگهداری بار در داخل مغاره اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: سرانه مالکیت موتور سیکلت در منطقه بالاترین سرانه را به خود اختصاص داده است به طوری که هر سه نفر یک دستگاه موتور سیکلت دارند که در حال حاضر این شرایط نگران کننده است و آمار نشان داده که در یک ساعت اوج 93 هزار و پانصد موتور سیکلت از 24 دوربین شناسایی شده‌اند که به طور متوسط بالغ بر 700 هزار موتور سیکلت در طور روز فعالیت دارند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پوشش حمل و نقل عمومی در این منطقه بیان کرد: 93 درصد پوشش حمل و نقل عمومی در این منطقه با اتوبوس و مترو است که آرمانی‌ترین شرایط را از نظر حمل و نقل در این منطقه به وجود آورده است.

    وی به حجم بار داخل مغازه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از 16متر مربع مواضع 13 متر مکعب به نگهداری بار اختصاص داده شده است که حجم بار انبار شده به ازای هر واحد تجاری 56 متر مکعب و در خارج از آن 250 متر مکعب است و زمان نگهداری آن ها در داخل بازار 6 ماه و در خارج 7.5 ماه است.

    تشکری هاشمی به موضوع پیاده راه‌ها اشاره کرد و افزود: از سال86 تا 93 موضوع پیاده راه‌ها از جمله موضوعات مهم بوده تا بتوانیم معابر شهری را از وجود خودروها و موتورسیکلت‌ها پاکسازی کنیم که در این خصوص توانستیم خیابان‌های باغ همایون، صور السرافیل و 17 شهریور را به پیاده رو تبدیل کنیم و همچنین خطوط اتوبوس تندرو نیز بخشی از منطقه 12 را تحت پوشش قرار داده است همچنین خطوط مترو نیز علاوه بر خط 1و2 که بهره برداری شده است و خط 4 که در حال سرویس دهی است در آینده در خطوط 6و7 نیز شاهد بهره برداری خواهیم بود.

    وی با اشاره به اهداف مهم در این منطقه گفت: ایجاد حمل و نقل در دسترس مبتنی بر ساختار، توسعه حمل و نقل بار، خروج مشاغل مزاحم از جمله اهداف این منطقه است که کاهش آلایندگی و اصلاح رفتار و انضباط ترافیکی از جمله سیاست‌های در نظر گرفته شده برای منطقه 12 است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو