فونیکسریمکسبهتام

ضرورت ارایه تسهیلات لازم به تاکسیرانان

خروج ۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده اولویت اول پایتخت

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت از رده خارج کردن ۱۰۰ هزار تاکسی و آژانس فرسوده در پایتخت، گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا تاکسی‌های فرسوده باید هرچه سریعتر از رده خارج شوند.

خروج ۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده اولویت اول پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، عباس صلاحی بر ضرورت برنامه ریزی برای از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده در کلانشهر تهران تاکید کرد وگفت:‌ بهتر است مسئولان ذی ربط طبق یک برنامه ریزی منسجم و زمان‌بندی شده و همچنین تامین اعتبار لازم تاکسی‌هایی که عمر مفیدشان گذشته و بازدهی لازم را ندارند با خودروهایی جدید جایگزین کنند.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان،‌ در مجلس شورای اسلامی، ارائه یک برنامه زمان‌بندی شده را از سوی متولیان برای از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده در پایتخت ضروری خواند و ادامه داد: از آنجا که توان یک‌باره از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده ازعهده مسئولان ذی‌ربط خارج است لذا ارائه یک برنامه زمان‌بندی شده از سوی آنها زمینه را برای از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده فراهم و تسهیل می‌کند.

     

    مسئولان شرایط را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مهیا کنند

    صلاحی با تاکید بر اینکه مسئولان باید شرایط لازم را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران فراهم کنند، افزود:‌ تا زمانی که شرایط برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مهیا نشود پروسه از رده خارج کردن تاکسی‌ها به کندی پیش می‌رود؛‌  بهتر است مسئولان در وهله اول تسهیلات لازم را برای علمیاتی شدن این مهم فراهم نمایند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، تاکی کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف سوخت،‌ کاهش آلودگی زیست محیطی و جلوگیری از وقوع تصادفات در کلانشهر تهران تاکسی‌های فرسوده باید هرچه سریعتر از رده خارج شوند در حالیکه با تاخیر در این مهم هر سال بر سن  و آمار آنها افزوده و خروج آنها سخت‌تر می‌شود.

     

    ارائه تسهیلات ارزان قیمت و مناسب به صاحبان نیازمند تاکسی‌های فرسوده ضروری است

    این نماینده مردم در مجلس نهم، خواستار ارائه تسهیلات مناسب و ارزان قیمت به صاحبان نیازمند تاکسی‌های فرسوده شد و تصریح کرد: اغلب مالکان خودروهای فرسوده افراد ضعیف و کم درآمد هستند که توان تعویض خودروی خود را ندارند در حالیکه تغییر وضعیت خودروهای فرسوده بدون بالا بردن قدرت خرید افراد کم درآمد و اعطای تسهیلات مناسب امکانپذیر نیست.

    وی با تشریح مزیت های از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده در تهران،‌ گفت: با توجه به اینکه خودروهای فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی،‌ مصرف سوخت و وقوع تصادفات در پایتخت دارند لذا  با خروج آنها می‌توان این آمار را کاهش داد.

     

    معضل خودروهای فرسوده در تهران جدی است

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، ‌با بیان اینکه معضل خودروهای فرسوده در تهران جدی است و نباید در خروج آنها تعلل کرد، افزود: استفاده از ناوگان قدیمی و فرسوده در کلانشهر تهران موجب افزایش مصرف انرژی و آلودگی هوا می‌شود درحالیکه اگر نوسازی ناوگان مورد توجه جدی قرار گیرد سرمایه‌های مصرف شده در این بخش به جیب خودش برخواهد گشت.

    عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،‌ در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر خروج اورژانسی 100 هزار تاکسی و آژانس فرسوده در پایتخت، گفت:‌ متاسفانه مسئولان در این خصوص فقط به ارایه  آمار و ارقام می پردازند در حالیکه وجود 100 هزار تاکسی فرسوده در کلانشهر تهران فاجعه است.

     استاندار تهران با اشاره به وجود 100 هزار تاکسی و خودروهایی که در آژانس‌ها فعال هستند و عمر مفید آنها به پایان رسیده است، گفت: باید به صورت اورژانسی این خودروها از رده خارج شوند و این مسئله نیز به معاون اول رئیس جمهور منعکس شده است که امیدواریم هرچه زودتر این خودروها از رده خارج شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو