فونیکسریمکسبهتام

چرا مردم کمتر از پل‌ عابرپیاده استفاده می‌کنند؟

عصر خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: در زنجان پل عابرپیاده مناسب برای عبور عابران وجود ندارد که همین امر علت رغبت نداشتن مردم به استفاده از این پل‌ها شده است.

چرا مردم کمتر از پل‌ عابرپیاده استفاده می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ «رمضان آفریدون» در جلسه پاسخ‌گویی به درخواست‌های شهرداران استان، تصریح کرد: برای کاسته شدن از میزان تصادفات باید همه دستگاه‌های دخیل همکاری و تعامل همه‌جانبه داشته باشند تا مردم بتوانند با امنیت و راحتی در مسیرهای درون و برون‌شهری تردد داشته باشند.

    وی با بیان این‌که متأسفانه سالانه 17 هزار نفر در کشور قربانی سوانح رانندگی می‌شوند، افزود: سالانه 750 هزار نفر نیز در کشور در سوانح رانندگی مجروح می‌شوند که 10 درصد جراحت‌های به معلولیت دایم افراد منجر می‌شود.

    آفریدون با بیان این‌که سال گذشته شمار کشته‌های درون‌شهری 22 نفر بود و در هفت ماهه سال‌جاری نیز این تعداد 21 نفر است، گفت: از این تعداد کشته 10 نفر عابرپیاده، هشت نفر موتورسوار، دو نفر دوچرخه‌سوار و یک نفر نیز راننده بوده است.

    این مسئول با تأکید بر این‌که فرهنگ رانندگی در کشور ضعیف است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ لازم در این زمینه نهادینه و آگاهی‌های لازم به مردم ارایه شود، چون طبق قانون جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

    آفریدون تصریح کرد: امسال 24 دستگاه اجرایی جزو مقصران تصادفات رانندگی قرار داده شده که شهرداری‌ها نیز جزو این دستگاه‌ها هستند.

    وی با اشاره به این‌که کمبود پارکینگ در سطح استان موجب تشدید ترافیک شده است، تصریح کرد: بسیاری از خیابان‌های شهرها نیز استاندارد نبوده و کشش حجم ماشین‌ها را ندارد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان یادآور شد: یکی از علل افزایش تصادفات درون‌شهری وجود تیر برق‌ها در وسط برخی خیابان‌هاست که باید اهتمام جدی در زمینه جمع‌آوری آن‌ها وجود داشته باشد.

    وی در پاسخ به خواسته برخی شهرداران مبنی بر نبود مأمور راهنمایی و رانندگی در شهر خود، گفت: برخی شهرهای استان تازه‌ تأسیس هستند و در چارت سازمانی نیرویی برای استقرار مأموران در این شهرها در نظر گرفته نشده است که همکاری شهرداری‌ها در زمینه تهیه تجیزات و امکانات می‌تواند گره‌گشای این مشکل باشد.

    آفریدون با اشاره به این‌که برخی رفتگران شهرداری که مبادرت به نظافت خیابان‌های شهر می‌کنند از امنیت کافی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید نسبت به آموزش و توجیه این رفتگران اقدام کنند و لباس‌ها و تجهیزات مناسب در اختیار آن‌ها قرار دهند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو