فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۶۰)

فولکس واگن به سرمایه گذاری در فناوری‌های خودران ادامه می‌دهد

عصر خودرو: فولکس واگن یک کارشناس فناوری خودرو خودران از اپل را استخدام کرده که منعکس کننده ادامه سرمایه گذاری این شرکت در فناوریهای پیشرفته با وجود بار مالی ایجاد شده از بحران تقلب در تستهای آلایندگی است.

فولکس واگن به سرمایه گذاری در فناوری‌های خودران ادامه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با استخدام یوهان جانگ ورث 42 ساله که مدیر سابق اپل است، فولکس واگن نشان داد که بحران آلایندگی مانع تلاشهای این شرکت برای توسعه فناوریهای خودران نخواهد شد.

    جانگ ورث هدایت یک بخش تازه تاسیس با عنوان دپارتمان استراتژی دیجیتالی سازی را برعهده دارد که مستقیما به ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن گزارش خواهد داد.

    جانگ ورث که پیش از این سابقه کار در خودروساز آلمانی دایملر را داشت، در اپل مدیر مهندسی سیستمهای مک بود اما تصور می‌رود که وی در این غول فناوری یکی از اعضای تیمی بوده که مامور کار روی پروژه محرمانه خودروی این شرکت بوده اند.

    پروژه خودرو اپل مایه نگرانی خودروسازان سنتی نسبت به عقب افتادن در عرضه خودروهای نسل آینده شده است.

    بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گوگل هم سرگرم تحقیقات در عرصه خودروهای خودران است.

    از سوی دیگر منابع آگاه اظهار کرده اند این شرکت موافقت کرده است اطلاعاتی که دادستانهای کل 47 ایالت آمریکایی خواستار دسترسی به آنها شده اند را تا پایان سال منتشر کند.

    بازرسان آمریکایی سرگرم بررسی تخلفات فولکس واگن هستند که در سپتامبر اقرار کرد در 11 میلیون خودروی دیزلی به فروش رفته در سراسر جهان نرم افزاری نصب کرده که برای کمتر نشان دادن میزان آلایندگی اکسید نیتروژن از سطح واقعی در زمان تستهای آلایندگی طراحی شده اند.

    این نرم افزار در آمریکا و اروپا غیرقانونی است با اینهمه فولکس واگن اعلام کرده در حال بررسی است تا دریابد آیا نرم افزار مورد بحث تحت مقررات اتحادیه اروپا غیرقانونی محسوب می‌شود یا خیر.

    در همین حال رگولاتور خودروی آلمان اعلام کرد پس از اینکه فولکس واگن اقرار کرد ادعاهای نادرستی درباره میزان آلایندگی دی اکسید کربن و مصرف سوخت داشته، به این خودروساز دستور داده است 800 هزار خودرو در اروپا را تحت تست مجدد قرار دهد.

    این رگولاتور در نظر دارد بیش از 50 مدل از برندهای خودروی آلمانی و خارجی را برای بررسی احتمال دستکاری میزان آلایندگی اکسید نتیروژن آنها مورد تست قرار دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو