فونیکسریمکسبهتام

هزینه سالانه خرید بیمه‌نامه شخص ثالث در انگلستان ۶ هزار دلار بیشتر از پوشش‌های جامع خودرو

خریداران بیمه شخص ثالث پول بیشتری برای خدمات کمتر می‌پردازند

عصر خودرو- گمان نکنید پوشش بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه (که حداقل پوشش بیمه‌ای خودروها در بیشتر کشورهای جهان بوده و پایین‌ترین قیمت را در بین بیمه‌نامه‌های مرتبط با وسایل نقلیه دارد) به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین گزینه قابل انتخاب در میان بیمه‌نامه‌هایی است که می‌توانید برای اتومبیل خودتان تهیه کنید.

خریداران بیمه شخص ثالث پول بیشتری برای خدمات کمتر می‌پردازند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت،  نتایج تحقیق جامع و گسترده‌ای که به وسیله بخش اعتبارات و منابع پولی نشریه گاردین انگلیس انجام شده است،
    این پیام هشدارگونه را برای رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه موتوری به همراه آورده است که «گمان نکنید پوشش بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه (که حداقل پوشش بیمه‌ای خودروها در بیشتر کشورهای جهان بوده و پایین‌ترین قیمت را در بین بیمه‌نامه‌های مرتبط با وسایل نقلیه دارد) به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین گزینه قابل انتخاب در میان بیمه‌نامه‌هایی است که می‌توانید برای اتومبیل خودتان تهیه کنید. » زیرا براساس یافته‌های این تحقیق خریداران بیمه‌نامه‌های ارزان‌قیمتی مانند شخص ثالث که خسارت‌های کمتری را پوشش داده و جبران می‌کند، به‌طور متوسط در هر سال معادل 4 هزار پوند (بیش از 6هزار دلار) بیشتر از رانندگانی که بیمه‌نامه‌های جامع و کامل خودرو برای وسایل نقلیه خود تهیه کرده‌اند، هزینه صرف می‌کنند.
    نظرسنجی‌های متعدد و گوناگون از قشرهای مختلف جامعه و مجموعه رانندگان وسایل نقلیه از طبقات گوناگون مردم که در خلال این پژوهش انجام شده است، نشانگر این واقعیت است که به‌طور میانگین از هر 10 راننده‌ای که روزانه با وسیله نقلیه در اختیارشان به صورت پیوسته در خیابان‌ها و جاده‌های بین‌شهری بریتانیا رفت‌وآمد می‌کنند، 9 نفر دارای پوشش‌های بیمه‌ای جامع خودرو هستند و این افراد درباره دلیل تهیه بیمه‌نامه جامع خودرو برای وسیله نقلیه خودشان ـ که در ظاهر هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخته‌اند ـ خاطرنشان کرده‌اند که این پوشش جامع بیمه خودرو، بهترین و بیشترین میزان حفاظت و حمایت از آنها و همراهان‌شان و همچنین اشخاص ثالث را هنگام وقوع تصادفات و سوانح رانندگی احتمالی که ممکن است منجر به بروز صدمات و جراحت‌های بدنی و خسارت‌های مالی شود، تامین می‌کند.

     

    این در حالی است که آن یک درصد باقیمانده مردم که به تهیه حداقل پوشش بیمه‌ای یعنی بیمه شخص ثالث برای وسیله نقلیه خود بسنده کرده‌اند، از پایین‌ترین میزان حمایت و حفاظت نیز در هنگام رخ دادن تصادفات رانندگی برخوردار خواهند شد و نه ذره‌ای بیشتر و اگر هزینه خسارت وارد شده به وسیله نقلیه و یا راننده و سایر سرنشینان و اشخاص ثالث احتمالی دیگر بیش از سطح پوشش داده شده به وسیله بیمه‌نامه شخص ثالث باشد، این بیمه‌گذار و مالک خودرو است که باید این هزینه مازاد خسارت را از حساب شخصی خود بپردازد.
    بررسی‌های انجام‌شده به‌وسیله تیم پژوهشی گاردین که به شکل مقایسه هزینه‌های نهایی پرداخت شده در دو گروه جداگانه از سوانح رانندگی شامل گروهی که رانندگان زیان‌دیده آنها دارای بیمه‌نامه شخص ثالث بوده و گروه دوم که از پوشش‌های جامع بیمه خودرو بهره‌مند بوده‌اند، نتایجی قابل تاملی را به همراه داشته است.
    این مقایسه که جزییات آن از چند منبع مختلف گردآوری شده و شامل منابع 3 وب‌سایت عرضه‌کننده خدمات بیمه‌ای «compare the market. com، Uswitch. com و Confused. com» به علاوه اطلاعات کسب شده از بزرگترین شرکت بیمه‌گر بریتانیا «Aviva» می‌شود به‌روشنی نشان می‌دهد که در تمام مواردی که مورد بررسی قرار گرفته است، هزینه نهایی صرف شده به وسیله دارندگان پوشش‌های بیمه‌ای شخص ثالث در تصادفات بسیار گران‌تر از بیمه‌نامه‌های جامع خودرو تمام شده است.


    بررسی 7 گروه مختلف سنی بین 20 تا 80 سال که در مناطق مختلف بریتانیا انجام شده است نشان می‌دهد تنها یک مورد مربوط به فردی 40 ساله که راننده یک دستگاه اتومبیل تویوتا یاریس از ناحیه گلداستریم در اسکاتلند بود، اقدام به خرید بیمه‌نامه ارزان‌تر از طریق وب‌سایت Confused. com کرده و پوشش بیمه‌ای در حد متوسط را به‌عنوان بیمه‌نامه شخص ثالث، آتش‌سوزی و سرقت خودرو برای اتومبیل خود تهیه کرده بود، در حالی که درباره این مثال خاص، خریداری بیمه‌نامه جامع و برتری که بتواند تمامی خسارت‌ها و هزینه‌های احتمالی ناشی از سوانح سنگین را پوشش داده و جبران کند، برای مالک اتومبیل و خریدار بیمه‌نامه تنها پرداخت مبلغی اضافه معادل 15 پوند برای یک سال را نیاز داشت.
    مارتین لوییس، موسس شرکت Money saving Expert (خبرگان پس‌انداز پول) در رابطه با این موضوع می‌گوید: «به‌عقیده من شاید رقمی معادل صدها میلیون پوند در سال به وسیله گروهی از رانندگان به هدر می‌رود که تصور می‌کنند بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ارزان‌تر از سایر بیمه‌نامه‌های خودرو موجود در بازارهای بیمه کنونی هستند. این در حالی است که در حقیقت قاعده برتر، برای برنده شدن و به‌عبارت دیگر قانون طلایی آن است که اگر شما به دنبال به‌صرفه‌ترین و حتی ارزان‌ترین پوشش بیمه‌ای برای اتومبیل خودتان هستید، تنها به دنبال بیمه‌نامه شخص ثالث نباشید بلکه پوشش جامع و بیمه‌نامه کامل را برای وسیله خودتان تهیه کنید. »


    در همین ارتباط سخنگوی مشتریان شرکت‌های بیمه نیز از زاویه‌ای دیگر به این مقوله می‌پردازد: «بازار کنونی بیمه‌نامه‌های خودرو به اندازه کافی برای بیشتر رانندگان بزرگ است تا بتوانند پوشش بیمه‌ای جامع و مناسبی که مدنظرشان باشد را در آن پیدا کنند. با این حال ممکن است برخی شرکت‌های بیمه تصمیم بگیرند که تنها اقدام به ارائه پوشش بیمه شخص ثالث به رانندگانی با شرایط خاص کنند؛ نظیر رانندگان جوان‌تر یا رانندگانی که دارای محدودیت (قانونی) هستند. »
    اما از سوی دیگر در پاره‌ای موارد شرکت‌های بیمه نیز در ارائه بیمه‌نامه‌های خود ملاحظاتی را درنظر می‌گیرند. برای نمونه، شرکت بیمه «Aviva» که بزرگترین شرکت بیمه بریتانیا در حوزه بیمه‌های خودرو به شمار می‌رود، در این‌باره چنین نظری دارد: «ما بیمه‌نامه شخص ثالث را برای خودروهای با قیمت متوسط و کمتر صادر می‌کنیم اما چنین پوشش‌های بیمه‌ای (شخص ثالث) که قابلیت جبران خسارت کمتری دارند را برای اتومبیل‌های 6سیلندر عرضه نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خودروهایی که بیشتر از 5 هزار پوند ارزش دارند، اقدام به تهیه بیمه‌نامه با پوشش شخص‌ثالث و آتش‌سوزی و سرقت کنند. دلیل این اقدام ما آن است که احساس می‌کنیم آن بخش از مشتریان ما که مالک خودرویی با ارزش بالاتر از 5 هزار پوند هستند، تمایل دارند که اتومبیل‌شان به سرعت پس از بروز تصادف احتمالی تعمیر و ترمیم شود و درگیر مشکلات ناشی از پایین و ناکافی بودن پوشش بیمه‌نامه خود یا طرف مقابل نشوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو