فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۴۵)

فروش اقساطی سایپا ادامه دارد

عصر خودرو- پس از اخطار بانک مرکزی به وزارت صنعت در مورد جلوگیری از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار موردی برای فروش خودرو با تسهیلات بانکی، فروش محصولات ایران خودرو متوقف شد اما سایپا همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد.

فروش اقساطی سایپا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در حالی که بانک مرکزی روز گذشته در نامه‌ای به وزارت صنعت، سقف پرداخت وام بانکی خرید خودرو را 110 هزار دستگاه اعلام کرد، ثبت نام برای فروش خودرو همچنان ادامه دارد.

    در حال حاضر ثبت نام محصولات سایپا در نمایندگی‌ها انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند به جزء تندر 90 و برلیانس، برای خرید محصولات دیگر گروه سایپا اقدام کنند.

    مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در این مورد به فارس گفت: سایت فروش محصولات سایپا هنوز بسته نشده ولی احتمالاً امروز آخرین روز ثبت نام خواهد بود.

    در مقابل، شرکت ایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت، پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام 25 میلیون تومانی اعلام کرد.

    نمایندگی‌های ایران خودرو نیز هم اکنون اعلام می‌کنند فروش خودرو در حال حاضر متوقف است.

    فروش محصولات مدیران خودرو نیز همچنان در نمایندگی‌های این شرکت ادامه دارد.

    مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های مدیران خودرو به خبرنگار فارس گفت: احتمالاً امروز سایت فروش مدیران خودرو بسته خواهد شد.

    علی اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی شب گذشته در گفت‌وگویی با پخش خبر تلویزیون گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 22 مهر ماه امسال موجودی خودروهای انبار شده را به میزان 51 هزار دستگاه اعلام کرد و در جریان مذاکرات بعدی در مجموع قرار شد این تعداد به 100 هزار دستگاه افزایش یابد.

    به گفته وی، با توجه به استقبال قابل توجه هموطنان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل، در پایان روز سه‌شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار مراتب خدمت وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به سرعت نام‌نویسی باید دستورات لازم را به نحوی صادر کند که از سقف تعیین شده، فراتر نرود.

    وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است شرکت‌های خودروساز علاوه بر فروش موجودی‌ها، شروع به پیش‌فروش محصولات آتی کردند که به هیچ وجه از ابتدا مدنظر نبوده است.

    میرمحمدصادقی افزود: با توجه به ادامه فروش در نمایندگی‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مراتب به صورت کتبی به مدیران ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد ولی با کمال تعجب حتی روز جمعه را نیز به عنوان فروش فوق‌العاده در نظر گرفتند که به هیچ وجه به قرارهای قبلی تطبیق نمی‌کرد،  البته در مراحل بعدی تعداد 10 هزار دستگاه دیگر اضافه شد و در نهایت سقف کلی طرح به میزان 110 هزار دستگاه از محل منابع تخصیص داده شده می‌تواند تأمین مالی شود.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز می‌توانند از محل منابع داخلی خودشان نسبت به  فروش با همین روش و یا شیوه‌های دیگری که مصلحت می‌دانند، اقدام کنند،ولی نظام بانکی حداکثر همان 110 هزار دستگاه اعلام شده قبلی را می‌تواند تامین کند.

    مهدی کساییان، کارشناس بازار سرمایه دیروز به فارس گفت: سهم ایران خودرو از فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی حدود 53 هزار خودرو و سهم گروه سایپا  56 هزار و 700 دستگاه (پارس پارس خودرو 8100 ، زامیاد 5300 و سایپا43300 دستگاه) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو