فونیکسریمکسبهتام

یک مقام آگاه مالیاتی

نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات خودرو چیست

عصر خودرو- یک مقام آگاه در سازمان مالیاتی با تاکید بر اینکه نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات با چه مبنا و کدام قانون دریافت می‌شود،‌گفت: در حال رایزنی با مسئولان بانک مرکزی برای شفاف شدن فرایند پرداخت تسهیلات و وضعیت مالیات آن هستیم.

نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات خودرو چیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، یک مقام آگاه در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که مالیات تسهیلات خرید خودرو که یکی از خودروسازان بزرگ از متقاضیان دریافت می‌کند بر مبنای کدام قانون است، اظهار داشت: طبق ماده 12 قانون مالیات ارزش افزوده معافیت‌های این نوع مالیات تشریح شده و هر گونه خدمات بانک‌ها اعم از تسهیلات و غیره مشمول مالیات نیست.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان سازمان امور مالیاتی با بانک مرکزی به دنبال بررسی فرایند مراحل پرداخت تسهیلات هستیم، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که این مالیات مربوط به چه موضوعی بوده زیرا مالیات ارزش افزوده بر قیمت تمام شده کالا محاسبه شده و مصرف‌کننده آن را پرداخت خواهد کرد.

    این مقام آگاه در سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: تا بررسی فرایندها و شیوه پرداخت تسهیلات نمی‌توان در این رابطه اظهارنظر قطعی کرد و امیدواریم تا هفته آینده بتوان علت دریافت مالیات بر تسهیلات را مشخص کرد.

    در حال حاضر شرکت ایران خودرو برای واگذاری خودرو به مشتریان مالیات تسهیلات وضع کرده که در پیش‌پرداخت از آنها دریافت می‌کند.

    پیش از این خسروتاج قائم مقام وزارت صنعت در مورد چرایی دریافت مالیات از تسهیلات گفته بود تمامی کالاهای فروخته شده مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند که باید مصرف‌کننده آن را بپردازد و در نهایت این مالیات بر روی اقساط محاسبه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو