فونیکسریمکسبهتام

در صحن علنی مجلس

فرمول چگونگی پرداخت تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان بر اساس ظرفیت مجاز خودرو تعیین شد

عصر خودرو- نمایندگان مجلس فرمول چگونگی پرداخت تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان بر اساس ظرفیت مجاز خودرو را تعیین و تصویب کردند. خبرگزاری فارس: فرمول چگونگی پرداخت تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان بر اساس ظرفیت مجاز خودرو تعیین شد.

فرمول چگونگی پرداخت تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان بر اساس ظرفیت مجاز خودرو تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان ماده 12 این لایحه را به تصویب رساندند.

    طبق مصوبه مجلس، تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان داخل وسیله نقلیه مسبب حادثه، برابر حاصل‌ضرب ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در سقف تعهدات بدنی بیمه‌نامه با رعایت تبصره ماده 9 و ماده 14 این قانون است.

    نمایندگان مقرر کردند در مواردی که به علت عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، مجموع خسارات بدنی زیان‌دیدگان وسیله نقلیه مقصر حادثه بیش از سقف مذکور باشد مبلغ خسارت مورد تعهد بیمه‌گر به نسبت خسارت وارده به هر یک از زیان‌دیدگان بین آنان تقسیم می‌گردد و مابه‌التفاوت خسارت بدنی هر یک از زیان‌دیدگان توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی وفق مقررات مربوط پرداخت و مطابق مقررات این قانون از مسبب حادثه بازیافت می‌شود.

    وکلای ملت مصوب کردند که میزان ظرفیت مجاز وسایل نقلیه با توجه به نوع و کاربری آنها به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت کشور با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و بیمه مرکزی تهیه می‌شوند و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

    خانه ملتی‌ها مقرر کردند در هر صورت تعداد جنین و اطفال زیر 2 سال داخل وسیله نقلیه به ظرفیت مجاز خودرو اضافه می‌شود.

    طبق تبصره این ماده، تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان خارج از وسیله نقلیه مسبب حادثه 10 برابر سقف تعهدات بدنی بیمه‌نامه با رعایت تبصره ماده 9 و ماده 14 این قانون می‌باشد. در مواردی که مجموع خسارات بدنی زیان‌دیدگان خارج از وسیله نقلیه مسبب حادثه بیش از سقف مذکور باشد مبلغ خسارت مورد تعهد بیمه‌گر به نسبت خسارت واردشده به هر یک از زیان‌دیدگان بین آنها تقسیم می‌شود و مابه‌التفاوت خسارت بدنی هر یک از زیان‌دیدگان توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی وفق مقررات مربوط پرداخت می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط