فونیکسریمکسبهتام

استقبال آمریکایی‌ها از خودرو هیدروژنی تویوتا

عصر خودرو- بازار خودروی هیدروژنی میرای تویوتا موتور در کالیفرنیا رو به رشد است و طی ۹ ماه اول از عرضه این خودرو، ۲۲ دستگاه از آن به فروش رفته است.

استقبال آمریکایی‌ها از خودرو هیدروژنی تویوتا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای فروش جهانی دو هزار دستگاه خودروی هیدروژنی در سال آینده و 30 هزار دستگاه تا سال 2020 دارد.

    خودروهای هیدروژنی بخش مهمی از برنامه‌های این شرکت برای کاهش آلایندگی خودروها به صفر تا سال 2050 هستند.

    بیل فی، مدیرکل برند تویوتا به انجمن ملی واسطه‌های فروش خودروی آمریکا اظهار کرد: این شرکت طرح‌هایش برای فروش میرای در آمریکا را تسریع خواهد کرد.

    تویوتا میرای را از طریق هشت واسطه فروش کالیفرنیا عرضه می‌کند و در نظر دارد عرضه میرای در این ایالت را به 40 واسطه فروش گسترش دهد.

    نخستین میرای در 21 اکتبر به یک مشتری آمریکایی تحویل داده شد.

    تویوتا برای میرای بیش از 2000 درخواست خرید دریافت کرده است. کسانی که تمایل به خرید این خودرو دارند باید واجد شرایط لازم از جمله دسترسی به جایگاههای شارژ هیدروژن باشند.

    این خودروساز ژاپنی با دو شرکت آمریکایی و فرانسوی برای گسترش جایگاههای شارژ هیدروژن همکاری می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، میرای دسامبر سال گذشته در ژاپن به بازار عرضه شد و تویوتا از اروپا و کالیفرنیا هم برای این خودرو سفارش دریافت می‌کند. فروش این خودرو سال آینده به پنج ایالت نیویورک، نیوجرسی، کانکتیکات، رود آیلند و ماساچوست آمریکا گسترش خواهد یافت.

    میرای که در ژاپنی به معنی "آینده" است یک سدان با ظرفیت چهار سرنشین است و با هر بار شارژ می‌تواند 300 مایل را طی کند و باک آن همانند خودروهایی که با موتور بنزینی کار می‌کنند، ظرف چند دقیقه پر می‌شود.

    خودروهای باتری داری که از سوی خودروسازانی مانند تسلا موتورز و نیسان موتور تبلیغ می‌شوند، برق را در باتری‌های یون لیتیومی بزرگ ذخیره می‌کنند اما در خودروهای هیدروژنی، پیل‌های سوختی برق را از واکنش الکتروشیمیایی هیدروژن و هوا ایجاد می‌کنند و تنها بخار آب به عنوان محصول این واکنش تولید می‌شود.

    هیدروژن تجاری در فرآیندی که انرژی مصرف کرده و کربن منتشر می‌کند، از گاز طبیعی ساخته می‌شود. هیدروژن فراوان‌ترین عنصر موجود در جهان و همچنین سبک‌ترین عنصر به شمار می‌رود که ذخیره و حمل آن را دشوار و گاهی خطرناک می‌کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو