فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۷۱)

تحقیقات از احتمال همدستی بوش در تقلب فولکس واگن

عصر خودرو- مقامات آمریکایی درباره نقش شرکت قطعه سازی بوش آلمان در اقدام گسترده فولکس واگن برای تقلب در استانداردهای آلایندگی آمریکا تحقیق می‌کنند.

تحقیقات از احتمال همدستی بوش در تقلب فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، دادستانهای فدرال به همراه وزارت دادگستری آمریکا سرگرم تحقیقات هستند تا دریابند آیا بوش که بزرگترین قطعه ساز خودرو در جهان است درباره تلاشهای فولکس واگن برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا اطلاعی داشته یا در آن مشارکت کرده است یا خیر.

    بوش قطعات اصلی را در موتورهای دیزلی مورد استفاده برای شش مدل فولکس واگن و یک مدل آئودی که تقلب آنها در تستهای آلایندگی محرز شده، تولید کرده است.

    به گفته منابع آگاه، مقامات فدرال آمریکا همچنین درباره گستردگی ابعاد این طرح متقلبانه در سلسله مراتب فولکس واگن تحقیق می‌کنند.

    تحقیقات هنوز در مرحله اولیه قرار دارد اما هنوز هیچ شواهدی از ارتکاب خلاف توسط بوش به دست نیامده است.

    فولکس واگن اعتراف کرده نرم افزار غیرقانونی را در مدلهای دارای موتور دیزلی دو لیتری نصب کرده تا در زمان تستهای هوای پاک آمریکا، سیستمهای کنترل آلایندگی این خودروها غیرفعال شود.

    این خودروساز در سپتامبر اعلام کرد حدود 11 میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان از جمله 482 هزار خودروی به فروش رفته در آمریکا چنین مشکلی دارند.

    بوش ماژول کنترل موتور به نام EDC17 و نرم افزار اصلی را برای همه خودروهای دیزلی چهار سیلندر فروخته شده در آمریکای شمالی از جمله مدلهای فولکس واگن، ب ام و و مرسدس بنز فراهم می‌کند. این سیستم‌ها تصفیه سوخت مصرف شده در خودرو پیش از اینکه به صورت دود خارج شود را تنظیم می‌کنند.

    فولکس واگن نرم افزار موتور را تغییر داده تا سیستم کنترل آلایندگی در زمان تستهای لابراتواری غیرفعال شود.

    بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی برای اینکه اتهامی علیه بوش مطرح کنند باید اثبات کنند که این شرکت اطلاع داشته فولکس واگن از فناوری این قطعه ساز برای فرار از مقررات آلایندگی استفاده کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم