فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد جدید تامین اجتماعی به تاکسی رانان:

برای بیمه شدن، خودتان صددرصد حق بیمه را بپردازید

عصر خودرو- پس از آنکه مدیرعامل تاکسی رانی تهران اعلام کرد سازمان تامین اجتماعی تاکسی رانها را بیمه نمی کند و سخنگوی دولت نیز گفت این موضوع را پیگیری می کند اکنون سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد جدید به تاکسی رانان داده.

برای بیمه شدن، خودتان صددرصد حق بیمه را بپردازید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل ازخبرآنلاین، مظفر، مدیرعامل تاکسی رانی تهران در مصاحبه ای گفته بود که بیمه تاکسیرانان بر خلاف قانون قطع شده است.

    نوبخت، سخنگوی دولت نیز در این باره گفت: در ارتباط با حق بیمه تاکسی رانان، سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه اقدام می کند.
    او توضیح داد: اینطور نیست که هر ماه باید حق بیمه از سوی دولت به این سازمان داده شود. معمولا حسابی بین دولت و تامین اجتماعی است و این سازمان باید تعهدات خود را دنبال کند و من در این رابطه پیگیری می کنم.

    اکنون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده قطع بیمه تاکسیرانان قانونی است. معاون فنی و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه حذف سهم دولت از بیمه تاکسیرانان با توجه به قانون بودجه سال 94 صورت گرفت، گفت: چنانچه تاکسیرانان حق بیمه خود را به صورت صددرصد پرداخت کند امکان استفاده آنها از بیمه تاکسیرانان وجود دارد.

    محمدحسن زدا در توضیح علت حذف سهم دولت از بیمه رانندگان تاکسی، گفت: هرساله در تبصره 20 قانون بودجه سهم بیمه از منابع دولت پیش‌بینی می‌شد و سازمان هدفمندی به عنوان کارفرمای تاکسیرانی در بیمه 13 و نیم درصد سهم بیمه را به عهده می‌گرفت اما درتبصره 20 قانون بودجه سال 94 سهم بیمه آنها پیش‌بینی نشد لذا امکان پرداخت وجود نداشت.

    معاون فنی ودرآمد سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: سازمان تامین‌اجتماعی می‌توانست سهم بیمه تمامی تاکسیرانان را حذف کند اما با توجه به تبصره بودجه سال 94، در حال حاضر از پذیرش افراد جدید در سال 94 با این روش جلوگیری کردیم در صورتی که مانع بیمه شدن‌شان هم نیستیم.


    پیشنهاد جدید تامین اجتماعی به تاکسیرانان
    معاون تامین اجتماعی پیشنهاد جالبی را برای بیمه شدن به این صنف داده است: تاکسیرانان می‌توانند بیمه شوند منتهی با این شرط که تمامی حق بیمه را خودشان پرداخت کنند، هرچند در مکانیزم قبلی 13 و نیم درصد حق بیمه را بیمه‌شدگان و 13 و نیم درصد را سازمان هدفمندی از حق بیمه را پرداخت می‌کرد.

    زدا توضیح داده: تاکسیرانان به شیوه فعلی اعتراض داشتند و معتقدند که نظام قدیم باید دنبال شود، البته بر اساس بند ج تبصره 20 بودجه، 10 درصد امکان جابه‌جایی اعتبارات وجود دارد لذا در صورت مصلحت و با تایید مسئولان امر در این بخش می‌توان جابه جایی اعتبارات صورت بگیرد تا مشکل تاکسیرانان حل شود.

    معاون فنی و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی، یادآور شد: در تصمیم گیری جدید تنها سهم بیمه تاکسیرانان حذف نشده بلکه سهم بیمه یک میلیون نفر که شامل زنبورداران، قالیبافان، خبرنگاران و تاکسیرانان بود، حذف شده است.

    بند 4 تبصره 21 قانون بودجه سال 93، بیست هزارمیلیارد ریال برای هدفمندکردن یارانه در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های اجتماعی اختصاص داده بود که این بند از تبصره 20 قانون بودجه سال 94 حذف شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو